سرپرست شرکت ابفار استان کرمانشاه گفت: تاکنون۲۸۸۸ روستاهای استان ابرسانی شدند که از این تعداد ۱۷۵۶ روستا بالای ۲۰ خانوار و ۸۴۸ روستا زیر ۲۰ خانوارو ۲۸۴ خالی از سکنه روستا است.

بیش از 2هزار و800روستای استان کرمانشاه آبرسانی شدندبه گزارش خبرنگار    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،شوهانی سرپرست شرکت ابفار استان کرمانشاه گفت: تعداد کل روستا‌های تحت پوشش در سطح استان ۱۷۶۲ روستا است که از این تعداد ۱۳۶۶ روستا بالای ۲۰ خانوار و تعداد ۳۹۶ روستا زیر ۲۰ خانوار است.

وی گفت:تعداد ۴۴۰ روستای راکد و فاقد داریم که تا پایان سال مالی ۹۷ تعداد ۱۱۰ روستا از نعمت آب سالم بهره‌مند خواهند شد و مابقی روستا ها‌ی فاقد و راکد بالای ۲۰ خانوار در صورت تامین اعتبار تا پایان برنامه ششم توسعه (سال ۹۹) از نعمت آب شرب بهره‌مند خواهند شد.


شوهانی افزود:در حال حاضر تعداد ۱۳۹ روستای سطح استان از طریق آبرسانی سیار تامین آب میشوند. از این رقم بیشترین تعداد آبرسانی مربوط به شهرستان کرمانشاه با ۵۴ روستا است.

وی ادامه داد:با پیش بینی‌های بعمل آمده تا پایان خشکسالی در روستا‌ها و برخوردار شدن کلیه روستا‌ها از نعمت آب آشامیدنی  آبرسانی سیار همچنان ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود در فصل گرما این تعداد به ۳۵۰ روستا برسد.

شوهانی گفت: خوشبختانه کلیه روستا‌های دارای شبکه آب شرب در مناطق زلزله زده در حال حاضر به مانند زمان قبل از وقوع زلزله در مدار بهره برداری هستند و در مواردی بدلیل انجام آواربرداری و حفاری و گود برداری‌ها در روستا‌ها باعث تخریب انشعابات موقت و روکار نصب شده جهت تامین آب شرب کانکس‌ها و چادر‌ها می‌شود.
 
وی افزود: در حال حاضر اکیپ‌های تعمیرات تاسیسات آب روستایی در شهرستان‌های مذکور فعال بوده و در اسرع وقت نسبت به رفع حوادث اقدام می‌نمایند.

شوهانی با اشاره به کنترل و پایش آب شرب مناطق زلزله زده گفت:خط قرمز وزارت نیرو و شرکت‌های آب و فاضلاب کیفیت آب میباشدلذا بر اساس این رسالت به صورت مستمر و ویژه عملیات سالم سازی آب شرب در سطح روست‌اهای استان در دستور کار جدی این شرکت است.
 
وی گفت: در مناطق زلزله زده به جهت اهمیت و حساسیت موضوع وشرایط بحرانی به صورت بسیار ویژه مورد توجه بوده و لذا جهت اطمینان از صحت سلامت آب پایش در مناطق زلزله زده توسط عوامل اجرایی این شرکت و همچنین چند اکیپ مشترک با همکاری مرکز بهداشت شهرستان‌ها بصورت روزانه از تمام نقاط روستا‌ها که شامل سنجش میزان کلرباقیمانده و نمونه برداری میکروبی می‌باشد که به طور مستمر در حال انجام است.
 
وی افزود:خوشبختانه تا کنون گزارشی مبنی بر آلودگی یا بیماری منتقله از طریق آب از سوی معاونت بهداشت استان گزارش نگردیده است؛ که نشان از صحت انجام عملیات سالم سازی آب در مناطق زلزله زده دارد.

وی بیان کرد:از کلیه روستاییان عزیز سطح استان تقاضا داریم با توجه به کاهش نزولات جوی بایستی موضوع مدیریت مصرف آب را در اولویت قرار داده و نسبت به صرفه جویی و درست مصرف کردن آب اهتمام لازم را داشته باشند.
 
انتهای پیام/ز
 

کنترل و پایش آب شرب مناطق زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.