دین محمدی: می‌دانستم راه آهن سقوط می‌کند/ قراداد شفر باید تمدید شود

سرمربی تیم شهرداری تبریز گفت: همان ابتدای مسابقات لیگ یک می‌دانستم که تیم راه آهن در پایان فصل به دسته پایین‌تر سقوط می‌کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیروس دین محمدی در فصل گذشته لیگ دسته اول( جام ازادگان) پس از کناره گیری از مربیگری راه آهن، هدایت تیم شهرداری تبریز را برعهده گرفت و این تیم را از خطر سقوط به لیگ دسته دو نجات داد. دین محمدی 2 فصل پیش نیز راه آهن را در لیگ یک حفظ کرده بود، تیم ریشه دار و البته بحران زده ای که در نهایت امسال به دسته پایین تر سقوط کرد. با ستاره سال های نه چندان دور استقلال و تیم ملی در مورد حواشی دیدارهای لیگ یک و لیگ برتر گفتگو کرده ایم.

شهرداری تبریز از من برنامه خواسته است

مسئولان باشگاه شهرداری تبریز از من برنامه خواسته اند و من بزودی برنامه های خودم را به آنان ارائه می کنم. تیمداری در لیگ یک و لیگ برتر نیازمند بودجه کافی است و اگر تیمی این بودجه را در اختیار نداشته باشد یا سقوط می کند یا در خطر سقوط قرار می گیرد. به نظر من این نوع تیمداری اصلا حرفه ای نیست و همه باشگاه ها باید برای پیشرفت و قرار گرفتن در صدر جدول تلاش کنند. من به غیر از شهرداری تبریز، از یکی دو تیم لیگ یکی دیگر نیز پیشنهاد دارم اما ابتدا باید ببینم با مدیران باشگاه در مورد مسائل و چالش های تیم به توافق می رسیم یا خیر.

همه گفتند نباید به شهرداری می رفتی

روزی که من به شهرداری تبریز آمدم همه کارشناسان به من می گفتند نباید هدایت این تیم را قبول می کردی چون شهرداری در آن مقطع از 9 بازی تنها 5 امتیاز گرفته بود و با بازیکنان جوان لیگ دویی بسته شده بود اما خدا را شکر می کنم که با تلاش و همت بازیکنان و سایر عوامل باشگاه، در لیگ یک ماندنی شدیم. در بازی آخر مقابل ملوان بندرانزلی 2 گل را از روی نقطه پنالتی دریافت کردیم که به اعتقاد من داور در گرفتن یکی از پنالتی ها اشتباه کرد. یک پنالتی هم باید برای تیم ما گرفته می شد که متاسفانه از دید داور پنهان ماند. همان طور که می دانید در لیگ یک قرار گرفتن در رتبه سوم با رتبه چهاردهم تفاوتی ندارد به همین دلیل در بازی پایانی بیشتر به جوانان میدان دادم.

می دانستم راه آهن سقوط می کند

سال گذشته شرایط در تیم راه آهن بسیار سخت بود و من پس از 3 بازی وقتی شرایط بحرانی این تیم را مشاهده کردم ترجیح دادم کناره گیری کنم. در راه آهن مشکلات زیادی داشتیم و نتوانستیم بازیکنان مدنظرمان راجذب کنیم، ضمن اینکه هیچ یک از مسئولان نیز به تیم کمک نکردند. وقتی از راه آهن جدا می شدم به مدیرعامل گفتم که این تیم با شرایط فعلی قطعا در پایان فصل سقوط می کند و در نهایت هم دیدید که پیش بینی ام درست بود.

یک نماینده برای فوتبال تهران کافی نیست

فوتبال تهران در سال های گذشته در لیگ دسته اول 8 نماینده داشت اما در حال حاضر با سقوط راه آهن تنها تیم بادران را در لیگ یک دارد. تهران شهری پرجمعیت است و باید تیم های تهرانی بیشتری در لیگ یک حضور داشته باشند. علت سقوط تیم های راه آهن و صبای قم باید بررسی شود تا در آینده تیم های قدیمی و باسابقه فوتبال ما به سرنوشت این تیم ها دچار نشوند.

حضور نفت و نساجی در لیگ به سود فوتبال ما است

صعود تیم های نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران را به عوامل این 2 تیم و همچنین هوادارانشان تبریک می گویم و امیدوارم که در فصل آینده لیگ برتر نیز بتوانند نتایج خوبی بگیرند. حضور این تیم های پرطرفدار و مردمی به طور حتم برای فوتبال ایران یک امتیاز است و مسئولان استان های خوزستان و مازندران نیز باید از باشگاه های نفت و نساجی حمایت کنند.

کیفیت لیگ برتر خوب بود

لیگ برتر امسال کیفیت خوبی داشت و کیفیت فنی تیم ها تقریبا نزدیک به یکدیگر بود. تیم ضعیف کم داشتیم و حتی تیم سیاه جامگان نیز در بازی برابر تیم های صدرنشین با انگیزه ظاهر می شد. قهرمانی پرسپولیس تقریبا از نیم فصل اول مشخص بود و تیم های ذوب آهن و استقلال با اینکه در نیم فصل اول در حد انتظار ظاهر نشدند در نیم فصل دوم نمایش قابل قبولی ارائه دادند و در لیگ قهرمانان آسیا هم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند.

تیم های خصوصی توان رقابت با دولتی ها را ندارند

تیم نفت تهران در فصلی که گذشت از تعویض پیاپی مالک و کادرفنی به شدت متضرر شد و در نهایت نیز به لیگ دسته یک سقوط کرد. با این شرایط بعید است از این به بعد هیچ سرمایه گذاری به سراغ تیمداری در فوتبال بیاید زیرا کار در فوتبال ایران بسیار مشکل است و تیم های خصوصی توان رقابت با تیم های دولتی را ندارند.

بازی استقلال و ذوب آهن جذاب می شود

مصاف استقلال و ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بسیار حساس است چون هم استقلال با شفر روزهای خوبی را پشت سر می گذارد و هم امیر قلعه نویی شناخت خوبی از تیم سابقش دارد بنابراین به احتمال زیاد شاهد یک بازی جذاب، نزدیک و درگیرانه خواهیم بود. نکته مثبت دیدار تیم های ایرانی در آسیا این است که ایران حداقل یک نماینده در مرحله بعد خواهد داشت.

قرارداد شفر زودتر تمدید شود

استقلال باید در فصل آینده با بازیکنان و کادرفنی فعلی ادامه دهد و قرارداد شفر باید تمدید شود تا تکلیف تیم هر چه زودتر مشخص شود. امیدوارم استقلال بتواند در جام حذفی قهرمان شود و یک جام دیگر به کلکسیون افتخارات این تیم اضافه شود.

انتهای پیام/

اظهارات دین محمدی در مورد حواشی لیگ دسته اول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار