مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۰۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در خراسان رضوی برگزار می شود.

در هفته بزرگداشت مقام معلم  بیش از ۱۰۰ ویژه برنامه در خراسان رضوی  برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ قاسمعلی خدابنده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در سطح استان، افزود: ستاد بزرگداشت مقام معلم در اداره کل آموزش و پرورش فعال شده و دستورالعمل معرفی معلمان نمونه به ۴۷ منطقه و ناحیه استان ابلاغ شده است که پس از این ابلاغ ۱۳۸۴ معلم نمونه شهرستانی معرفی شدند.
 
وی گفت:از این تعداد ۱۱۵ معلم به عنوان نمونه‌های استانی به وزارت آموزش و پرورش معرفی شدند و از میان آن‌ها یک نفر به همراه مدیرکل به نمایندگی از استان به دیدار مقام معظم رهبری مشرف می‌شود و در مراسم بزرگداشت مقام معلم که با حضور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود حضور می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به ویژه برنامه های  هفته بزرگداشت مقام معلم افزود: بیش از ۱۰۰ ویژه برنامه  با همکاری شهرداری، آستان قدس رضوی و دیگر مجموعه‌ها خواهیم داشت که این برنامه‌ها با زنگ سپاس معلم در فریمان آغاز و با مراسم تکریم و بزرگداشت معلمان نمونه در ۱۸ اردیبهشت ماه پایان می‌یابد.

خدابنده با بیان اینکه در چند ماه اخیر رویداد‌های خوبی در آموزش و پرورش استان داشتیم، خاطرنشان کرد: نمونه شاخص آن مسابقات قرآنی بود و بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در مرحله آموزشگاهی و بالغ بر ۳ هزار نفر در مرحله استانی حاضر بودند و ۸۰۰ برگزیده داشتیم که ۹۰ نفر از آن‌ها در مرحله کشوری که در تابستان امسال در مشهد برگزار می‌شود حضور می‌یابند.

وی تصریح کرد: در کنار مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در ۳ مقطع تحصیلی، مسابقات قرآنی فرهنگیان برگزار شد و خراسان رضوی در هر دو بخش دانش‌آموزان و فرهنگیان بیشترین برگزیده را داشت و مسابقات قرآنی در ۱۴ رشته برگزار شد و در کنار آن مسابقات فرهنگی در ۸۶ رشته و مسابقات ورزشی در ۵۰ رشته به میزبانی مشهد برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء بوده است، گفت: معتقدیم که تکریم معلمان نباید تنها توسط آموزش و پرورش باشد، بلکه باید کلیه آحاد جامعه قدردان تلاش‌ها و زحمات معلمان باشند و به واقع تمامی معلمان ما نمونه هستند، اما همه ساله بر اساس شاخص‌ها و معیار‌ها برخی از آن‌ها به عنوان نمونه‌های شهرستانی، استانی و کشوری معرفی می‌شوند.

خدابنده با اشاره به اینکه در سطح استان کمبود ۱۰ هزار ۸۵۰ معلم را داریم، گفت: در حال حاضر ۹۰ هزار فرهنگی داریم و در سال تحصیلی آینده ۵ هزار نفر خدمتشان پایان می‌یابد که از این تعداد ۴ هزار نفر بازنشسته و هزار نفر استمرار خدمت می‌شوند و ۱۸۰۰ نفر نیروی جدید هم اضافه می‌شود و با استقرار پایه دوازدهم کمبود ۳۸۰۰ معلم شامل ۲۳۰۰ نفر برای مقطع متوسطه پایه دوم و ۱۵۰۰ نفر برای هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش را داریم.

وی افزود: در حوزه سواد آموزی در سال ۹۶، بیش از ۲ هزار بی‌سواد، حدود ۴۰۰ بانوی عشایری و بالغ بر ۱۵۰۰ نفر از اتباع آموزش دیدند و مسلط به سواد خواندن و نوشتن شدند.
 

خراسان رضوی بالاترین آمار باسوادی را دارد

 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: افزایش مراکز آموزشی سواد آموزی در مجموعه‌های مختلف همچون زندان وکیل‌آباد مشهد داشتیم و در این مجموعه‌های تمام آموزش‌های تحصیلی، مهارتی، فرهنگی، قرآنی و ... ارائه می‌شود و این آموزش‌ها و مهارت‌آموزی‌ها موجب اشتغال‌های زیادی در سطح استان شده و این افراد شامل دریافت وام‌های خوداشتغالی بسیج و سازمان فنی و حرفه‌ای می‌شوند.

خدابنده افزود: در گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۶.۲ درصد جمعیت استان هستند و بالاترین آمار باسوادی و کمتر آمار بی‌سوادی کشور را در خراسان رضوی داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به در مرحله اول جذب بازمانده از تحصیل ۷۲۴ شناسایی شدند و مابقی جذب شدند، گفت: لیست دوم ۱۳ هزار ۱۱ نفر بوده که اسامی حدود ۲ هزار نفر در سامانه سناد وجود دارد و در مجموع ۱۵ هزار بازمانده از تحصیل داشتیم که در مرحله اول جذب ۹۵ درصدی داشتیم و نسبت به ۳ سال قبل کاهش ۱۵ هزار نفری بازماندگان از تحصیل از را در سطح استان داشتیم.

خدابنده خاطرنشان کرد: تا قبل بسته شدن سامانه سناد مدارک ۵۸ هزار ۹۸۸ نفر ثبت شده و طبق آمار‌های سال‌های قبل رشد ۴۶ درصدی با سوادی را داشتیم.
 

پایان اردیبهشت ماه آخرین فرصت ثبت پیش‌دبستانی‌ها خواهد بود


وی در ادامه گفت: پایان اردیبهشت ماه آخرین فرصت ثبت پیش‌دبستانی‌ها خواهد بود و پس از آن چنین امکانی میسر نیست.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود:  در سطح استان ۵ مدرسه عشایری با یک دانش‌آموز و ۷۶ مدرسه با کمتر از ۱۰ نفر فعال است و ۶ هزار ۷۵۶ دانش‌آموز در مدارس عشایری استان تحصیل می‌کنند.

خدابنده گفت: در حوزه فرهنگی و پرورشی کاهش حجم گزارش‌نویسی را درسال تحصیلی آینده خواهیم داشت و تمام فعالیت‌ها در دل مدرسه اجرا می‌شود و در جهت گسترش و توسعه فعالیتهای حوزه قرآن، عترت و نماز نیز به‌صورت ویژه کار خواهیم کرد.

خدابنده گفت: پاداش معوق بازنشستگان تنها مربوط به سال ۹۶ بوده که در صورت تخصیص بودجه تا پایان اردیبهشت ماه امسال به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.
 
وی افزود: در سال گذشته اقدمات توجه زیادی در حوزه اجتماعی انجام شد که نمونه شاخص آن ارسال هدایای نقدی و غیرنقدی تحصیلی و آموزشی به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال به دانش‌آموزان زلزله‌زده کرمانشاه بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در چند روز گذشته حادثه تلخ قتل یک دانش‌آموز را داشتیم که در حال پیگیری از این موضوع هستیم و در دیداری که با دادستان مشهد داشتیم کلیه جوانب و ابهامات مورد بررسی قرار گرفت و درخواست ما از دستگاه قضایی برخورد قاطع با قاتل و عاملان این حادثه تلخ بوده است.
 
انتهای پیام//ف.ج
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.