توزیع هزارو ۴۲۸ بسته مهرتحصیلی میان دانش آموزان نیازمند

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت: از محل موقوفه های مرتبط با دانش آموزان و تعلیم و تربیتهزارو ۴۲۸ بسته مهر تحصیلی در بین دانش آموزان نیازمند مستعد توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ معاون امور هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ویژه برنامه طرح مهر تحصیلی و اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش در حوزه تعلیم و تربیت گفت: وقف یکی از بزرگترین جهاد‌های مالی بوده و دانش‌آموزان هم یکی از بزرگترین جهادگران علمی هستند.


حسین شادکام با بیان اینکه ۴۰ درصد از مدارس کشور خیرساز هستند، خاطرنشان کرد: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز کشور در این مدارس تحصیل می‌کنند و در خراسان رضوی هم ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در مدرسه موقوفه‌ای و خیرساز تحصیل می‌کنند و در استان ۳۵۰۰ خیر مدرسه‌ساز داریم.

وی گفت: در ایام ماه محرم و صفر ۲ هزار میلیارد تومان توسط مردم نذر و وقف می‌شود که بخش عمده‌ای از این محافل در مدارس برگزار می‌شود و وقف مشارکتی هم گامی موثر و ثمربخش بوده که توسط دو مجموعه آموزش و پرورش و اوقاف و امور خیریه اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: بیش از ۷۰۰ وقف با محوریت دانش‌آموزان در خراسان رضوی به ثبت رسیده است و اولویت اول امروز جامعه وقف کردن و هزینه کردن برای دانش‌آموزان که آینده‌سازان فردای جامعه هستند بوده است.

وی افزود: موقوفات حوزه تعلیم و تربیت در ۹ شهر مشهد، تربت حیدریه، نیشابور، جغتای، قوچان، داورزن، تایباد، کلات و سبزوار و به ارزش ۶۲۰ میلیون ریال بوده که این موقوفات به ۱۴۲۸ بسته لوازم‌التحریر از ۱۵ تا ۷۰ هزار تومان تبدیل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه وقف مشارکتی با محوریت قرآن، عترت و نماز با همکاری اداره‌های کل آموزش و پرورش و اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در تمامی مدارس استان به‌ویژه مدارس موقوفه‌ای اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: موقوفات مشارکتی در حوزه‌های مختلف اجرا می‌شود و نخستین گام آن پروژه و موقوفه مهر فاطمی بود و در گام بعد هم پروژه وقف علم‌وفناوری بود و در مرحله بعد اجرای پروژه وقف قرآن، عترت و نماز بوده است.

ایزدی گفت: آمار دقیقی از مدارس موقوفه‌ای و دانش‌آموزان حاضر در این مدارس در دسترس نیست و باید اطلاعات آن با همکاری آموزش و پروش و اوقاف و امور خیریه گردآوری شود تا در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار بگیرد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری طرح مهر تحصیلی و اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش در حوزه تعلیم و تربیت خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.