زاهدی در پیامی با تبریک روز معلم مطرح کرد؛

کمیسیون آموزش حق و حقوق معلمان را پیگیری می‌کند

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: کمیسیون آموزش پیگیر مسائل معلمان ازجمله تعیین تکلیف کامل حق‌التدریس و تعیین تکلیف وضعیت احتساب سنوات حق‌التدریس معلمان تبدیل وضعیت شده است.

کمیسیون آموزش حق و حقوق معلمان را پیگیری می‌کندبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله اعظم(عج) در یادداشتی هفته معلم را نیز به فرهنگیان و خدمتگزان عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفت و نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله صلى ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله:

أجوَدُکُم مِن بَعدِی رَجُلٌ عَلِمَ عِلما فنَشَرَ عِلمَهُ؛

بخشنده‏‌ترین شما پس از من، کسى است که دانشى بیاموزد، آنگاه دانش خود را بپراکند.

گرامی باد فرا رسیدن دوازدهم اردیبهشت، یکی از بهترین و‌ ارزنده‌ترین مقاطع و درخشنده‌ترین صفحه تقویم تاریخ جمهوری مقدس اسلامی ایران.

مایه سربلندی و شادمانی است که یقین و اذعان جمله آگاهان بر این است که عرصه پاک و مقدسِ تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی، امروز عرصه واقعی و نمودار حقیقیِ مکتب اسلامیت و انسانیت و سیر مداوم برمدار متعالی و ذی قیمت حیات طیبه بشری است.

این منظومه وزین و درخشانِ استوار بر خدمات و بخشندگی‌های معلمان، به‌واقع دایرةالمعارف وسیع و پرمحتوای وقف و ایثار جان‌ها و اندیشه‌های پاک بزرگترین و والاترین انسان‌های پهنه گیتی و وارثان حقیقی انبیاء صلوات الله علیهم است.

توجه به ارتقاء شغلی معلمین و حفظ منزلت و جایگاه رفیع ایشان همواره از اولویت‌های مجلس و به‌ویژه کمیسیون آموزش بوده است.

امیدواریم دولتمردان نیز با اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش و اجرای رتبه‌بندی معلمین، زمینه‌های رشد معلمین و ارتقاء تحصیلی و شغلی این عزیزان را فراهم آورد.

یکی از دغدغه‌های دوره فعلی کمیسیون آموزش، تعیین تکلیف وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بود که با همراهی سایر نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از این صندوق تصویب و بعد از ساعت‌ها بررسی کارشناسی و علیرغم برخی سنگ‌اندازی‌ها و فشارها، گزارشی جامع از تخلفات صورت پذیرفته تهیه شود و به صحن تقدیم شد.

حجم تخلفات بسیار بالا و ورای تصورات اولیه بود، لیکن با همراهی نهادهای امنیتی و نظارتی از جمله همکاری تنگاتنگ قوه قضائیه و شخص معاون اول محترم قوه جناب محسنی اژه‌ای اقدامات مؤثری برای شناسایی و بازداشت عوامل اصلی این تخلفات صورت پذیرفت و به همه فرهنگیان اطمینان می‌دهیم که با تمام توان برای بازگشت سرمایه‌های از دست رفته تلاش ‌کنیم.

در حال حاضر کمیسیون آموزش و اینجانب پیگیر حل چند موضوع مرتبط با جمعی از معلمین عزیز هستیم، یکی از این مسائل تعیین تکلیف کامل معلمین حق‌التدریس، پرورشی و نهضت سوادآموزی است.‌

اولویت دیگر تعیین تکلیف وضعیت احتساب سنوات حق‌التدریس معلمانی است که سال‌ها دلسوزانه و با تحمل مشقت‌ها و اکثرا در مناطق محروم خدمت کرده‌اند.

حل این مسائل همراهی و مساعدت دولت محترم را می‌طلبد و از رئیس‌جمهور محترم می‌خواهم دراین خصوص دستورات لازم را به سازمان مدیریت و برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش صادر فرمایند.

در پایان برخود واجب می‌دانم، با درود بیکران به ارواح شهیدان عرصه دانش و تربیت، به ویژه سمبل جاودانه این روز استاد شهید مرتضی مطهری، مراتب احترام و قدردانی خود را به‌عنوان عضوی از جامعه ی معلمین در سالیان سال به حضور فرد- فرد این پیام‌آوران آگاهی، دیانت و بینش تقدیم کنم.

بهترین آرزوها و دعای خیر را بدرقه راه پرفیض‌شان می‌کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار