در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حسینی: در کابینه دوازدهم نه تدبیری دیده می‌شود و نه امیدی

عضو شورای مرکزی جمنا گفت:در کارنامه کاری بعضی مدیران نه تدبیری به چشم می‌خورد و نه امیدی که نشاطی در جامعه ایجاد کند.

در کابینه روحانی نه تدبیری دیده می‌شود و نه امیدی!سیدمحمدحسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهارات اخیر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان مبنی بر اینکه برخی وزرا بنده را امیدوار می‌کنند، اما برخی دیگر ناامید، اظهار کرد: در اینکه کابینه روحانی از توانمندی و کارآمدی لازم برخوردار نیست شکی وجود ندارد و از ابتدای دولت یازدهم منتقدان دلسوز خیرخواهانه به این ضعف اساسی اشاره کردند اماگوش شنوایی وجود نداشت.

وی ادامه داد: حال که فرصت عمده دولت از دست رفته، داد حامیان هم درآمده که با این ترکیب کابینه، اتفاق خوشایندی برای بهبود ا‌‌وضاع کشور رخ نخواهد داد زیرا دولتمردان انگیزه و تحرک کافی برای خدمت‌رسانی به مردم را ندارند، اما به هرحال این افراد درمانده و خسته با این توجیه که ژنرال هستند و تجربه‌ی کافی برای اداره امور دارند و می‌توانند گره‌گشا باشند روی کار آمدند.

حسینی افزود: روحانی مدعی بود دولت برای برنامه‌هایی که در نظر گرفته فرصت آزمون و خطا ندارد و این افراد شناخته شده می‌توانند شرایط کشور را بهبود ببخشند، اما بعد از گذشت ۵سال می‌بینیم که وضعیت کشور تغییر محسوسی نداشته و نه تنها مشکلات معیشتی و گرفتاری‌های مردم کاسته نشده بلکه بعضا تشدید و دشوارتر هم شده است .

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: باتوجه به اذعان رئیس جمهور به حاکم بودن روحیه ناامیدی برخی از وزرا، در شرایط فعلی می‌طلبد که یک بازنگری کلی در بدنه دولت صورت گیرد و رئیس جمهور بدون اینکه خود را وامدار بعضی گروه های سیاسی بداند دست به خانه تکانی بزند وبرخی وزرای ناکارآمد و کم انگیزه را بدون ملاحظه کنار بگذارد، هر چندکه آنها در ستاد انتخاباتی وی فعال بوده و از نظرمالی کمک های قابل توجهی کرده باشند.

عضو هیئت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: از رئیس جمهور انتظار می رود مصلحت کشور و منافع مردم را در اولویت قرار دهد و کابینه‌ای چابک، باانگیزه و پرتحرک را شکل دهد تا در فرصت اندک باقیمانده تا حدودی جبران مافات کنند و خدمات بیشتری به مردم ارائه دهند.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: تدبیر و امید شعار پر جاذبه رئیس جمهور بود، اما در کارنامه کاری بعضی مدیران نه تدبیری به چشم می‌خورد و نه امیدی که شور و نشاطی درجامعه ایجاد کند و مردم را به آینده‌ای روشن امیدوار سازد!

حسینی تأکید کرد: برخی وزرا از آغاز مسئولیت همیشه آیه یأس می‌خواندند وعملا شعارشان ما نمی توانیم بود و آینده درخشانی را پیش روی مردم قرار ندادند و در ۵سال گذشته هم درمجموعه آنها سایه رخوت و کم کاری همواره سنگینی می کرد؛ به نحوی که دیگر فریاد گلایه رئیس جمهور را هم علنی ساخت و کاسه صبرش لبریز شده و شکوه خود را با مردم مطرح می کند و به این باور رسیده که برخی اعضای کابینه نمی‌توانند مرد میدان تحول در جامعه باشند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان افزود: امیدواریم این سخنان رئیس جمهور که حرف دل بسیاری از فعالان سیاسی و عامه مردم است در حد کلام باقی نماند و منجر به اقدامی جدی برای تحرک بخشی به دولت شود.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی وزرا عزم و اراده جدی برای کارکردن ندارند و به جای آنکه شعار ما می‌توانیم را مبنا قرار دهند و با تکیه بر ظرفیت‌های فراوان کشور و بهره‌‌گیری از نیروهای مستعد، به رتق و فتق امور بپردازند، احساس می‌کنند که درگیر و دار مشکلات، توانایی حل مسائل و برون رفت از معضلات را ندارند.

حسینی تصریح کرد: این روزها نغمه دیگری ازسوی بعضی سیاسیون به گوش می رسد که گویا کشور در بن‌بست قرارگرفته در حالیکه به تعبیر امام خمینی (ره) کشور اسلامی هیچ‌گاه بن بست ندارد و اگر حقیقتا کارها با جدیت دنبال شود، می‌توان شرایط بهتری را برای مردم رقم زد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب بیان کرد: برخی از اعضای دولت به دلیل آنکه نگاه‌شان به بیرون از مرزها بود و تصور می‌کردند با برجام می توان معجزه کرد و کشورهای اروپایی در ایران سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام می‌دهند، با این اشتباه محاسباتی دست به اقدام اساسی برای توسعه و آبادانی کشور نزدند و اینک پس از گذشت ۵سال به این نتیجه رسیده‌اند که نگرانی و تحلیل منتقدان درباره فرجام برجام صحیح بوده است.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم با وجود فرصت‌سوزی‌های بسیار زیاد، جلو ضرر از هر کجا گرفته شود فایده است لذا می‌توان از همین امروز بر مبنای اقتصاد مقاومتی عمل کرد و به نیروهای جوان‌تر میدان داد تا گره‌گشای مشکلات کشور باشند.


انتهای پیام/

آقای روحانی هرچه زودتر نسبت به تشکیل کابینه‌ای چابک اقدام کند

نااُمیدی وزرا به عملکرد رئیس‌جمهور برمی‌گردد/روحانی نیروهای کارآمد را وارد کابینه کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
واقعا!

ما که از تدبیر و امید چیزی ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
انشالله هر چه زودتر مشکلات برطرف شود
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۲:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
الان امید از جوانان گرفت شده مشکلات اقتصادی بر مردم فشار اورد از بی کاری جوانان تا تورم به مشکلات هم رسیدگی کنید