سامانه املاک/ نحوه استفاده از سامانه پیامکی سامانه املاک کشور

برای استفاده از سامانه املاک و مستغلات كشور باید دارای امضای دیجیتال باشید و با فعال سازی سیستم پیامکی از اخبار مربوط به قرارداد خود مطلع شوید.

سامانه املاک/ نحوه استفاده از سامانه پیامکی سامانه املاک کشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  سامانه املاک  در راستای  شفاف‌سازی اطلاعات معاملات املاک و مستغلات كشور و  ساماندهی امور مسکن، به صورت یكپارچه‌ با سیستم‌های  دیگر این حوزه طراحی  و توسعه یافته است. در این قسمت از باشگاه خبرنگاران جوان نحوه استفاده از سامانه پیامکی "سامانه املاک" را به طور کامل یادبگیرید.

نکات و کارهای لازم و مهم در استفاده از سامانه املاک 

  • در استفاده از هر سامانه ای احتمال رخ دادن خطاهایی از قبیل اشتباه بودن نام کاربری یا رمز عبور وجود  دارد. اما اگر چنین مشکلی در وارد شدن به سامانه املاک برای فردی به وجود آید بایستی با برقراری تماس با مدیراجرایی اتحادیه نام کاربری و رمز عبور صحیح خودش را دریافت نماید.
  • در زمان ثبت قرارداد در این سامانه بعد از وارد کردن کدپستی امکان ثبت آدرس وجود ندارد. این مسئله به دلیل آن است که بعد از درج نمودن کد پستی مراحل مربوط به استعلام  از پست توسط اینترنت انجام می شود و آدرس مکان مربوطه دریافت می گردد. اما گاهی مواقع به علت کندی سرعت و ترافیک خطوط اینترنت استعلام به صورت کند انجام می شود و امکان ثبت آدرس وجود ندارد پس برای رفع این مشکل خود ازاینترنت با سرعت استفاده کنید.
  •  برخی  از کاربران در استفاده از سامانه املاک با خطایی مانند دسترسی شما به این قسمت ممنوع است یا با عرض پوزش مواجه می شوند. برای همین لازم است که کاربران از سایت خارج شده و مجدد وارد آن شوند یا با فشردن کلیدهای ترکیبی ctrl+f5 اقدام به رفرش کردن صفحه مربوطه کنند.  اگر قراردادتان به صورت ناقص ثبت شده است، می توانید  از منوی مدیریت قراردادها و زیر منوی قراردادهای ثبت شده جدید آن را به طور دقیق تکمیل نمایید. اما اگر این راه حل ها موجب رفع مشکلات به وجود آمده نشد، بهتر است با پشتیبانی سایت املاک ایران تماس بگیرید.
  •     مراجعه کنندگان به سامانه املاک در برخی مواقع با خطای 411 دارای مضمون "فرایند امضای دیجیتال امکان پذیر نیست"  روبه رو می شوند. برای رفع این خطا بایستی اقدام به نصب نرم افزار امضای دیجیتال موجود در لوح فشرده بسته ارسالی امضای دیجیتال کنید.

سامانه املاک/ نحوه استفاده از سامانه پیامکی سامانه املاک کشور

 

  • چنان چه امضای دیجیتال شما در سامانه املاک تعریف نشده باشد بایستی اقدامات ذکر شده در راهنمای ورود با امضای دیجیتال را انجام دهید. اگر رفع نشد با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.
  • هم چنین اگر با پیامی مبنی بر بلاک شدن  امضای دیجیتال خود مواجه شدید، به راهنمای رفع مشکلات شناسه امضای دیجیتال در سایت املاک بروید و تمامی موارد درخواستی آن را انجام دهید.
  • عکس های ارسالی در سامانه املاک بایستی حداقل dpi 200   و دارای حجمی کم تر از 64 کیلوبایت باشند.

نحوه ثبت نام و استفاده از سامانه پیامکی سامانه املاک

سامانه املاک/ نحوه استفاده از سامانه پیامکی سامانه املاک کشور

سامانه املاک  در راستای تسهیل کردن امور معاملاتی و ثبت املاک طراحی و توسعه گردیده  است. تمامی مشاوران املاک یا اپراتورهای ثبت قرارداد موظف هستند که  در زمان مراجعه  طرفین قرارداد به آن ها اطلاع رسانی کنند. یکی از این آگاهی ها  در رابطه با سامانه پیام  کوتاه املاک است. چنان چه افراد حاضر در معامله یا به عبارتی طرفین قرارداد بخواهند که کد رهگیری قرارداد و تمامی مشخصات و اتفاق های مربوط به قرارداد در سامانه املاک در اسرع وقت و توسط پیامک به آن ها ارسال شود، بایستی پیش از شروع به ثبت قراردادشان در سامانه عدد 1 را به شماره 110203000 بفرستند.

نکات مهم در ثبت قرارداد سامانه املاک

تمامی مشاورین املاک و اپراتورهای ثبت قرارداد باید در زمان ثبت طرفین قرارداد در بخش تلفن همراه مانند اطلاعات دیگر شماره تماس فرد را به طور دقیق و صحیح درج نمایند.

توجه!

اگر به غیر از شماره طرف قرارداد و مشاور شماره دیگری ثبت گردد، پیگرد صنفی در پی خواهد داشت  و تخلفی آشکار نامیده می شود.

چگونگی استعلام کد رهگیری قرارداد از طریق پیامک سامانه املاک کشور

سامانه املاک و مستغلات کشور به هر شخصی در هر جای ایران این امکان را می دهد که با کمک یک پیام کوتاه کد رهگیری قرارداد خود را استعلام نمایند. با این استعلام افراد می توانند تمامی اطلاعات مربوط به قرارداد خود را دریافت کنند. نحوه استعلام کد رهگیری در سامانه املاک به این ترتیب است که شخص بایستی شماره ملی یکی از طرفین قرارداد  و کدرهگیری قرارداد مدنظر را به شکل کد ملی طرف قرارداد # کد رهگیری به شماره  110203001 ارسال کند.

توجه!

بایستی در ارسال اعداد کد ملی  اول و کد رهگیری دوم باشد.

سامانه املاک/ نحوه استفاده از سامانه پیامکی سامانه املاک کشور

سوالات رایج درباره سرویش پیام کوتاه سامانه املاک

مشاوران املاک به چه صورت به متعاملین اطلاع رسانی کنند؟

کلیه مشاوران املاک بایستی پوستر طراحی شده  مختص همین کار را از سامانه املاک کشور دانلود کنند و دربنگاه معاملاتی  خود نصب نمایند .  این بنر باید در معرض دید تمامی مراجعه کنندگان  قرار بگیرد. هم  چنین مشاوران موظف هستند تمامی این مسائل را به صورت شفاهی برای طرفین قرارداد توضیح دهند.

هزینه استفاده از سرویس پیام کوتاه چه قدر است؟

نحوه برقراری  ارتباط با سامانه املاک  و مستغلات کشور با پیام کوتاه کاملا رایگان است. به این صورت که ارسال پیامک از سوی فرد هزینه ای برای او در پی نخواهد داشت و فقط در صورت پاسخ سامانه و دریافت نمودن پیامک از یکی از شماره های سامانه  پیامکی املاک و مستغلات کشور، مبلغ 200 تومان به عنوان هزینه خدمت از حساب فرد  کسر خواهد شد.

نحوه انصراف از سامانه پیامکی سامانه املاک کشور

این نکته دارای اهمیت است که فرد در صورت انصراف دیگر از اخبار مربوط به قرارداد خود مطلع نخواهد شد. اما با این حال طبق احترام به حقوق شهروندی  و شخصی هر فرد بعد از ثبت نام در سامانه پیامکی که با فرستادن عدد 1 به شماره 110203000، قادر است جهت اعلام انصراف خود در سامانه عدد 2 را به همین شماره یعنی 110203000 ارسال کند.

آدرس اینترنتی سامانه املاک و مستغلات كشور به صورت  www.iranamlaak.ir  است. برای انجام بهتر و قانونی کارهای معاملاتی خود به این سایت مراجعه کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عنایت الله حیات
۱۷:۰۷ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
سلام.
ببخشید پیامک کد رهگیری رهن خانه به کدام شماره می آید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
وقتی میخوای استعلام کدرهگیری را از طریق سایت انجام بدی جوابی دریافت نمیشه
آخرین اخبار