علی دایی در گفتگو با‌ سایت ای اف سی: مطمئنم ایران قهرمان جام ملت‌ها می‌شود

اسطوره فوتبال کشورمان در گفتگو با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ابراز اطمینان کرد که تیم ملی فوتبال کشورمان قهرمان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ که از پنجم  ژانویه در امارات متحده عربی برگزار خواهد شد، امروز با حضور علی دایی به عنوان نماینده منطقه غرب آسیا قرعه کشی می‌شود. به همین بهانه سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان  در باره شرایط تیم ملی گفتگو کرده است.
بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان در این گفتگو گفت، اطمینان دارد جمهوری اسلامی ایران عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را کسب خواهد کرد.

دایی گفت: "ایران در چند سال اخیر به یک دلیل برترین تیم آسیا بوده است؛ انسجام کادر فنی

"تغییرات بسیار کمی در کادر فنی ایجاد شده است و این ثبات به کارلوس کی روش اجازه داده روی ساختن تیم قدرتمندی تمرکز کند.

کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان افزود: "کی روش همچنین برای پیدا کردن بهترین بازیکنان، دور دست‌ها را نیز زیر نظر گرفت و این تاثیر مثبتی بر تیم ملی گذاشته است. "

ایران رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ را بدون شکست به پایان رساند و دایی انتظار دارد که ایران با همین فرم در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات متحده عربی به میدان برود و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

آخرین قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۷۶ بود، این به این معنی است که به هنگام آغاز بازی‌های جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات متحده عربی در ژانویه،۴۳ سال از آخرین قهرمانی ایران گذشته است.

دایی در این باره گفت: "من مطمئن هستم که ایران این بار قهرمان خواهد شد. ما همواره در جام ملت‌های آسیا یک قدرت به حساب می‌آییم، اما نتایج اخیر به من این اعتماد به نفس را می‌دهد که ما برای چهارمین بار قهرمان آسیا خواهیم شد. "

علی دایی که در جام ملت‌های سال ۱۹۹۶ امارات متحده عربی با ۸ گل زده آقای گل مسابقات شد و در پیروزی ۶-۲ ایران برابر کره جنوبی  ۴ گل به ثمر رساند درباره آن بازی گفت:

"یک بازیکن کره‌ای بود که در آن زمان در آلمان بازی می‌کرد و او چندین مربی را تشویق کرد که مسابقات قهرمانی آسیا ۱۹۹۶ را ببینند و استعدادیابی کنند.

"چهار گلی که من در آن بازی زدم، نقش مهمی در انتقال من به آرمینیا بیلفلد داشت. "


دایی در آلمان ماند و برای بایرن مونیخ و هرتابرلین بازی کرد. حضور در اروپا موفقیت بزرگی را برای یکی از پسران فوتبال ایران به ارمغان آورد و دایی امیدوار است که جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ نه تنها موجب انتقال هموطنانش به لیگ‌های بزرگ اروپا باشد بلکه قهرمانی ایران را هم در پی داشته باشد.
آقای گل فوتبال جهان در پایان گفت: "من در نیمه نهایی مقابل عربستان سعودی یک پنالتی را از دست دادم و ما باختیم، اما می‌دانم که این بار اوضاع می‌تواند متفاوت باشد. "
انتهای پیام/


اطمینان دایی از قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
دنا
۱۱:۱۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
ایول دایی
آخرین اخبار