عزیزاللهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش ۳۲ درصدی نرخ نهاده‌های دامی در بازار/ نوسان قیمت گوشت ادامه دارد

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت:هم اکنون متوسط قیمت خوراک دام نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ تا ۳۲ درصد افزایش یافته است.

افزایش 32 درصدی نرخ نهاده های دامی در بازار/ نوسان قیمت گوشت ادامه داردعلیرضا عزیزاللهی، مدیرعامل اتحادیه دامداران در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت نوسان نرخ دام زنده اظهار کرد: عرضه دام در مقاطعی از سال همچون فصل بهار با نوساناتی در بازار روبروست.

وی افزود: با توجه به افزایش میزان بارندگی و وضعیت مساعد عرصه های مرتعی، دامداران سعی می‌کنند در این مقطع سال به سبب در دسترس بودن علوفه ارزان با تاخیر دام خود را به بازار عرضه کنند که در نهایت کمبود عرضه، تاثیر منفی بر قیمت دام و به دنبال آن گوشت در بازار دارد.

عزیزاللهی نرخ کنونی هر کیلو دام زنده 16 هزار و 500 تا 18 هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت در بازار به شمار می روند؛ بنابراین در صورت ادامه این روند مطمئنا قیمت دام در ماه رمضان با نوساناتی روبرو خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران با انتقاد از افزایش شدید نرخ نهاده های دامی بیان کرد: با توجه به هزینه های بالای تولید، نمی توان انتظار داشت که قیمت محصولات نهایی در بازار افزایش نیابد.

به گفته وی؛ بعد از ابلاغ سیاست جدید ارزی دولت، قیمت انواع اقلام علوفه ای و دامی روند فزاینده ای به خود گرفت و از آن جا که این اقلام 70 درصد هزینه تولید را به خود اختصاص می دهد، در افزایش قیمت گوشت در بازار تاثیر بسزایی داشته است.

عزیزاللهی در خاتمه تصریح کرد: هم اکنون متوسط قیمت خوراک دام نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 تا 32 درصد افزایش یافته است .

انتهای پیام/

کمبود عرضه دلیل اصلی گرانی دام زنده در بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار