مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

۲۹۲ نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۹۲ نیروی کار ایرانی سال ۹۶ در این استان جایگزین اتباع خارجی غیرمجاز شدند.

مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۴۰ مورد بازرسی در خصوص اشتغال اتباع بیگانه در واحد‌های صنفی سیستان و بلوچستان انجام شد.

وی افزود: جایگزینی این تعداد نیروی کار ایرانی نتیجه این بازرسی‌ها بوده است.

وی ادامه داد: ۱۱۰ تبعه خارجی به طور عمده پزشکان متخصص و افراد دارای همسر ایرانی در سیستان و بلوچستان دارای پروانه کار هستند.

جهاندیده اظهار داشت: بر اساس قانون، داشتن گذرنامه و مدارک اقامتی دلیل موجه‌ای برای بکارگیری اتباع خارجی نیست.

وی افزود: خیلی از مردم فکر می‌کنند افراد دارای گذرنامه و مدارک اقامتی می‌توانند در کشور مشغول بکار شوند، اما این مساله درست نیست.

وی تاکید کرد: توصیه این مجموعه به کارفرمایان و افرادی که می‌خواهند از خدمات اتباع خارجی استفاده کنند این است که قبل از بکارگیری آنان حتما از داشتن پروانه و مجوز فعالیتشان مطمئن شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: صدور پروانه کار فقط در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بر اساس قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر اینکه دارای روادید ورود و حق کار مشخص باشند و پروانه کار دریافت کنند.

انتهای پیام/ع

صدور پروانه کار فقط در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار