رئیس‌جمهور رومانی: تصمیم انتقال سفارتمان از تل‌آویو به قدس اشغالی «اشتباه» بود

«کلاوس یوهانیس» تصمیم انتقال سفارت رومانی از تل آویو به قدس اشغالی را یک «اشتباه» توصیف کرد که باید اصلاح شود.

رئیس‌جمهور رومانی: تصمیم انتقال سفارتمان از تل‌آویو به قدس اشغالی یک «اشتباه» بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «کلاوس یوهانیس»، رئیس‌جمهور رومانی روز گذشته (جمعه) انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی را یک اشتباه خواند.

وی در این خصوص گفت: یک اشتباه رخ داده است که باید اصلاح شود. ما نمی توانیم یک سیاست خارجی را که با قوانین بین المللی تناقض دارد، اجرا کنیم.

پیشتر گزارش شده بود که ویکتوریا دانسیلا، نخست وزیر رومانی با رژیم صهیونیستی برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی یک توافق پنهانی داشته است. این درحالی است که بر اساس قانون اساسی رومانی، تصمیم نهایی برای انتقال سفارت بر عهده رئیس جمهور این کشور است.

کلاوس یوهانیس حدود یک هفته پیش پس از اطلاع از این مسئله خواستار استعفای نخست وزیر رومانی شد.

آمریکا در حال انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس اشغالی است و این سفارتخانه قرار است در ماه جاری میلادی بازگشایی شود. همچنین گزارش شده است که کشورهای جمهوری چک و هندوراس هم برای انتقال سفارتخانه های خود به قدس اشغالی اعلام آمادگی کرده اند. گواتمالا هم چند روز پیش پرچم ملی خود را بر فراز ساختمان جدید سفارت این کشور در قدس اشغالی به اهتزاز درآورد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه دسامبر سال گذشته میلادی با اعلام خبر به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، جهان عرب و شرکای آمریکا را خشمگین کرد. اما ترامپ و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هیچ توجهی به مخالفت ها و اعتراضات گسترده نکردند و در کنار 7 کشور دیگر به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، رأی مخالف دادند.

انتهای پیام/

ابراز پشیمانی رئیس‌جمهور رومانی از انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار