قائم مقام رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پیش‌بینی شده در سطح کشور در چهار هزار و 500 روستا بازنگری طرح هادی را داشته باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شاملو قائم مقام رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم افتتاح پروژه طرح هادی روستای شریف‌آباد از توابع بیرجند اظهار داشت: هدف از سفر به خراسان‌جنوبی بازدید از حوزه فعالیت‌های عمرانی استان و افتتاح چهار پروژه طرح هادی در سطح استان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در شاخص‌های تهیه و اجرای طرح‌های هادی جزو استان‌های پیشرو و فعال کشور است، تصریح کرد: بر اساس آمار سال 90 برای حدود 100 درصد روستاها بالای 20 خانوار استان طرح هادی تهیه شده و تعدادی که در سرشماری سال 95 به این روستاها اضافه شده در دستور کار قرار دارد.

قائم مقام رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه اجرای طرح‌های هادی و بهسازی محیط روستاهای شاخص برخورداری استان خراسان‌جنوبی 52 درصد بوده در حالی که در متوسط کشور این شاخص حدود 48 درصد است، افزود: این آمار نشان می‌دهد وضعیت عملکرد استان در این حوزه خوب بوده است.

شاملو اضافه کرد: به لحاظ کیفی و رعایت استانداردهای فنی نیز کارهای خوب و باکیفیتی توسط بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی انجام می‌شود و به ویژه در حفظ و احیای محیط‌های بومی در استان خیلی کارهای خوبی با مشارکت مردم انجام شده است.

وی ادامه داد: در زمینه کمک‌های مرکز متناسب با شاخص برخورداری هر استان، تعداد روستاها و جمعیت بخشی از منابع اختصاص می‌دهیم ولی برای امسال هنوز تخصیصی ابلاغ نشده است.

قائم مقام رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: آنچه در بودجه مصوب می‌شود متناسب با آن تخصیص‌ها صورت می‌گیرد و اعتبارات ابلاغی به استان‌ها به صورت 100 درصد تخصیص می‌یابد.

شاملو اضافه کرد:  امسال اعتبارات ملی و غیرملی که به خراسان‌جنوبی اختصاص یافته مبلغ 18 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده در سطح کشور در 4 هزار و 500 روستا بازنگری طرح هادی را داشته باشیم، افزود: همچنین در 3 هزار و 500 روستا در کشور باید بازنگری انجام شود و دوره طرح به اتمام رسیده و در برنامه بنیاد مسکن قرار دارد.

قائم مقام رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در تعداد 7 هزار و 700 روستا در کشور طرح هادی تهیه و در 17 هزار و 500 روستا بهسازی محیط برای اجرای طرح هادی صورت گرفته است.

شاملو با اشاره به اینکه در ماده 7 قانون اساس‌نامه بنیاد مسکن اجرای طرح‌های هادی با مشارکت مردم انجام می‌شود، یادآور شد: مشارکت مردم‌پایه اجرای طرح هادی بوده که خوشبختانه همکاری خوبی وجود دارد و آنچه انجام شده محصول مشترک این جمع است و با منابعی که داریم اجرای این حجم از کار بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نبود.

وی با بیان اینکه تاکنون 3 میلیون و 200 هزار سند برای واحدهای روستایی و 200 هزار سند برای واحدها در شهرهای زیر 25 نفر جمعیت صادر شده است، خاطرنشان کرد: صدور این اسناد با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌گیرد که این همکاری سبب افزایش سرعت کار و کاهش هزینه‌ها شده است.

انتهای پیام/ب

صحبت های قائم مقام رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستای شریف‌آباد

 

برچسب ها: استاندارد ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.