میرتاج‌الدینی در گفت‌وگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران جوان:

بخشی از آرای قالیباف در انتخابات 96 به سبد رأی روحانی رفت/مسیر آینده جمنا مثبت است

معاون پارلمانی دولت دهم گفت: بخشی از آرای قالیباف در انتخابات ۹۶ متوقف شد و ممکن است که برخی از آن نیز به سبد رأی روحانی رفته باشد.

به خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نمایندگی دو دوره‌ از مجلس شورای اسلامی  و تصدی معاون پارلمانی دولت دهم را در کارنامه خود دارد.

وی چندی پیش مهمان باشگاه خبرنگاران جوان بود و به پرسش‌ها در مورد موضوعات مختلفی پاسخ داد. بخش اول این گفت‌وگو چندی پیش منتشر شد بخش دوم گفت‌و‌گو درباره جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، انتخابات 96 و شعار حمایت از کالای ایرانی را در ادامه می‌خوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا شما از عملکرد جمنا در انتخابات دفاع میکنید و فکر میکنید که میتواند برای آینده اصول گرایان پیروزی رقم بزند؟

میرتاجالدینی: جبهه مردمی نیروهای انقلاب ظرفیت خوبی بود که میان نیروهای انقلابی اصولگرا ایجاد شد. با اینکه با فاصله کمی از انتخابات شکل گرفت، توانست اثر خود را بگذارد. وقتی که ما از این مجموعه حمایت می‌کنیم، به این معنا نیست که این جبهه هیچ ایرادی ندارد بلکه اشکالاتی داشت که در زمان انتخابات هم گفته شد و در ارزیابی‌ها، آسیب شناسی‌ها و تحلیل‌ها بنا بر این شد که در ادامه با بازسازی بیشتر و اصلاح ساختاری و تشکیلاتی راه را ادامه بدهند.

بخشی از آرای قالیباف به سبد رای روحانی رفت/مسیر آینده جمنا مثبت است

این حرکت توفیقی نسبی داشت و اشکالات آن این بود که نتوانست فراگیر شود البته در تصمیم گیری فراگیر بود. چرا که در دوره‌های اخیر هیچ گاه نتوانستیم به کاندیدایی واحد برسیم اما در این دوره به این امر دست یافتیم و نقش جبهه مردمی نیروهای انقلاب در این زمینه بسیار بی‌بدیل و موثر بود. در ابتدا همه اصول‌گرایان در شورای مرکزی حضور نداشتند و باید برای آن فکری‌ می‌شد. از یک ضلع نیروها را جمع کرده بودند و اکنون در بازسازی دو ضلع را به میدان آوردند. یک ضلع همان نیروهای قبلی بودند که مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب را تشکیل دادند و شورای مرکزی انتخاب شد، ضلع دیگر عبارتند از کارشناسان و اقشار تخصصی که اکنون واحد اقشار نیز فعال شده و کانون‌های تخصصی مانند فرهنگیان، دانشگاهیان، کارگران، اساتید و جوانان حضور دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا شما مسیر آینده جمنا را مثبت میبینید؟

میرتاجالدینی: بله.

بخشی از آرای قالیباف به سبد رای روحانی رفت/مسیر آینده جمنا مثبت است

باشگاه خبرنگاران جوان: برخی میگویند که اگر آقای قالیباف در انتخابات میماند نتیجه به شکل دیگری رقم میخورد و استدلالی را مطرح میکنند که همه آرای قالیباف به سبد رأی رئیسی نرفته است، نظر شما درباره این تحلیل چیست؟

میرتاجالدینی: بنده این تحلیل را رد نمی‌کنم. چرا که هر کدام از شخصیت‌ها ظرفیت‌هایی دارند. قالیباف نیز برای خودش ظرفیت‌ها و طرفداران جدی داشت. در این انتخابات راهی جز رسیدن به کاندیدای واحد نداشتیم. از این جهت بر این باورم که باید به یک کاندیدای واحد می‌رسیدیم اما اینکه همه آرای وی به سمت رئیسی رفت، تحلیل درستی نیست چرا که بخشی از آرا متوقف شد و ممکن است که برخی از آن نیز به سبد رأی روحانی رفته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان: اگر قالیباف در صحنه میماند، نتیجه انتخابات متفاوت میشد؟

میرتاجالدینی: نمی‌توان درباره این مسئله با اطمینان نظر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: مقام معظم رهبری شعار سال را حمایت از تولید ملی تعیین کردند. وظیفه مردم و مسئولان را در این زمینه چه میدانید.

میرتاجالدینی: بحث نامگذاری شعار سال با نام حمایت از کالای ایرانی نشان می‌دهد که مقام معظم رهبری به صورت جدی پیگیر هستند تا مشکلات معیشتی مردم و جامعه حل شود و این امر دغدغه اصلی ایشان است. امسال نیز ایشان به صورت مصداقی و موردی وارد شدند و فرمودند که یکی از راه‌های حل مشکلات اقتصادی جامعه، حمایت از تولید داخلی است لذا مردم باید وارد صحنه شوند. باید این مسئله را برای خود به صورت فرهنگ تلقی کنند. مردم باید بدانند که اگر محصولات ساخت ایران را خریداری کنند، کارگر ایرانی کار خواهد کرد؛ در مقابل اگر کالای اجناس کشورهای بیگانه را بخرند، برای کارگران خارجی کار ایجاد می‌شود. مردم باید به صورت جدی به میدان تولید و کار وارد شوند، دولت نیز باید موانع کسب و کار را از میان بردارد و جلوی خود تحریم‌ها را بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: منظورتان از خودتحریمی چیست؟

میرتاجالدینی: یکی از موارد خود تحریمی بانک‌ها هستند. بسیاری از واحدهای تولیدی در سایه وام‌های سنگین بانک‌ها، زمین گیر شده‌اند. بسیاری هم اقدام به تعطیلی کارخانه‌های خود کرده‌اند. چرا که نتوانسته‌اند، وام‌ها را بپردازند. بنده معتقدم که انقلاب نظام بانکی باید در کشور شکل بگیرد. وام‌هایی که بانک‌ها به واحدهای تولیدی می‌‌دهند، ممکن است تولید کنندگان نتوانند بخاطر برخی پیشامدها آن را بپردازند. در نتیجه این وام‌ها دچار معوقه می‌شوند و باز پرداخت وام‌ها سود مرکب خواهد گرفت.

اخیرا یک نفر به بنده مراجعه کرد و گفت که 480 میلیون وام گرفته و تا به حال 400 میلیون از بدهی خود را پرداخته اما بانک از من یک میلیارد و 600 میلیون مطالبه می‌کند. این یعنی اشکالاتی در سیستم بانکی ما وجود دارد. همچنین باید موانع صادرات برداشته شود و مشوق‌های صادراتی باید به موقع صورت گیرند. ما اگر بازارهای جهانی را در نظر بگیریم و بتوانیم در کشورهای همسایه سهم خوبی از صادرات را داشته باشیم، کالاهای ایرانی رونق پیدا می‌کند.

بخش اول این مصاحبه را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
خودروهای بی کیفیت داخلی رو حذف کنید که باعث کشتن مردم میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر همه خادمان و زحمتکشان نظام
Iran (Islamic Republic of)
هموطن باران دیده
۱۲:۲۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
آقای تاج الدینی سلام علیکم . ما ملت مظلوم و باوفای ایران این چهل سال را تجربه کافی اندوخته ایم . از تمام احزاب و تشکل ها خاطرات زیادی را در ذهن داریم . ان شااله دور بعدی انتخابات مجلس و ریاست جوهوری ، نه جمنا و نه اصولگرا و نه اصلاح طلب .... هیچکدام . این دفعه انتخاب ملت حتما فرق خواهد کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۲:۰۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
مشکل در ایران این کشور ثروتمند فقط و فقط اینه که میگییم اصولگرا یا اصلاح طلب.اگر می گفتیم مردم الان از انجا که مردم دنبال منفعت شخصی نیستند و دنبال منفعت جمعیند مملکت خیلی بیشتر از این مملکت بود.اینکه مردم را فریب بدیم بگیم اهان گرمیتون شده ما خوراکی خنک بهتون میدیبم تا متعادل بشید چند صباح دیگه بگیم اهای مردم سردیتون شده ما گرمی بهتون میدیم تا متعادل بشید این دیگه قدیمی شده خدا را شکر مردم دیگه اگاهند و ارزشهای متعالی خودشون را خوب میشناسند و به یاری خدا و درایت رهبری دنبال متعالی شدن هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
یاشاسین ایران وایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر میرتاج‌الدینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
شهردار تهران هنوز مشخص نشده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا به مشکلات جوانان تحصیلکرده رسیدگی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
قالیباف قراره شهردار تهران باشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
دلار شده 7000 تومان
آخرین اخبار