جهاددانشگاهی استان کرمان به عنوان معین اقتصادی شهر کرمان

استاندار کرمان گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند در راستای ایجاد اشتغال و مسایل فرهنگی اجتماعی به عنوان معین اقتصادی شهر کرمان گام‌های موثری بردارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،علیرضا ررزم‌حسینی امروز ۱۶ اردیبهشت‌ماه در جلسه ظرفیت‌سازی و پشتیبانی از فعالیت‌های دفاتر تسهیل‌گری با بیان اینکه استان کرمان در دولت یازدهم مقابله با آسیب‌های اجتماعی را آغاز کرد، جلوگیری از حاشیه نشینی را از اقدامات مهم استان کرمان برشمرد و گفت: اگر از حاشیه‌نشینی جلوگیری نمی‌کردیم ۳۰ هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی در کرمان ایجاد می‌شد.

استاندار کرمان طرح نجات را نمونه اجرایی طرح دفاتر تسهیل گری دانست و عنوان کرد: طرح نجات در دو محله شهر کرمان در حال اجرا است.

وی مسایل اجتماعی را از دغدغه‌های مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: شناسایی آسیب‌های اجتماعی در دفاتر اجتماعی کشور در حال اجرا می‌باشد و ما نیز در استان کرمان با اجرای طرح دفاتر تسهیل‌گر می‌خواهیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی در جهت بازآفرینی، رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداریم و مطمئنا این کار یک کار ثمر بخش در بلندمدت خواهد بود.

رزم حسینی بر همکاری همه دستگاه‌های استان برای اجرای این طرح تاکید و بیان کرد: باید پیشگیری از گسترش حاشیه شهر مدنظر قرار داد و نباید اجازه داد این آسیب ایجاد شود تا بعد مجبور به درمان آن شویم لذا باید با امروز با این معضل بزرگ کشوری و استانی مقابله کرد.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم به حوزه مسایل اجتماعی بی‌توجه و بی‌اهمیت بود لذا باید دستگاه‌ها تحت مدیریت واحد مشارکت داشته باشند اظهار کرد: استان کرمان به مناطق اقتصادی برای توانمندسازی مردم تقسیم کردیم و هر منطقه یک معین عهده‌دار توسعه همه جانبه آن شده است.

رزم‌حسینی ضمن تشکر از جهاددانشگاهی استان کرمان برای پذیرفتن معین اقتصادی شهر کرمان اظهار کرد: با توجه به اقدامات موثر و شایسته جهاددانشگاهی استان کرمان لذا جهاددانشگاهی می‌تواند در راستای ایجاد اشتغال و مسایل فرهنگی اجتماعی به عنوان معین اقتصادی شهر کرمان گام‌های موثری بردارد.

وی ورود یک دانشگاه به عرصه مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را یک امری شایسته و مبارک دانست و بیان کرد: از اینکه جهاددانشگاهی استان کرمان معین اقتصادی شهر کرمان شده است، بسیار خرسند هستم.

حمید ملانوری" سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: مسایل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی در شهر‌ها بخصوص حاشیه‌های شهر‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی از ابلاغ طرح راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری در سکونتگاه‌های غیر رسمی در ۱۰ استان کشور خبر داد، تصریح کرد: این طرح نیز در استان کرمان آغاز شده است.

محمدمهدی بلوردی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان نیز با بیان این مطلب که ۱۰ سکونتگاه غیررسمی در کرمان داریم ضمن آنکه مطالعات بافت فرسوده در ۴۱ شهر استان انجام شده است، گفت: در سال گذشته ۱۳ پروژه در محلات هدف داشتیم که ۷.۶ میلیارد تومان پروژه در این محلات تعریف شده بود و در سال جاری نیز ۵ پروژه با اعتبار ۹ میلیارد تومان تعریف شده است که ۱۰۰ درصد آن ابلاغ شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان این مطلب که در خیلی از محلات دفاتر تسهیل‌گری را راه اندازی کرده‌ایم، ادامه داد: هدف دفاتر تسهیل‌گری در مرتبه اول اطلاع دادن و آگاهی به مردم است که در گام دوم در هر استانی سه محله به عنوان الگو انتخاب و تمرکز بودجه گذاری دستگاه اجرایی در آن‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: با دستگاه‌های دخیل امر مکاتبه کردیم و با دریافت پیشنهادات محلات، همه دستگاه‌ها مکلف می‌شوند اقدامات را در محلات انتخاب شده انجام دهند تا سرمایه گذاران تشویق برای حضور پیدا کنند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمان دفاتر تسهیل‌گری را بازوی توانمند دولت در محله‌ها دانست و بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در وزارت کشور، در ۱۰۰ محله در ۱۰ استان کشور دفاتر تسهیل‌گری راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که در هر دفتر ۶ نفر مشغول به کار می‌شوند، تصریح کرد: در این دفاتر از مقاطع لیسانس به بالا در رشته‌های گوناگون مشغول به‌کار می‌شوند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه ۱۰۰ محله در ۱۰ استان کشور دفاتر تسهیل‌گری راه‌اندازی می‌شود، عنوان کرد: با انجام این طرح می‌توانیم در حوزه حاشیه نشینی به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

رضا کامیاب‌مقدس رییس جهاددانشگاهی استان کرمان نیز این جلسه با بیان اینکه راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری یک کار بزرگ در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است که امروز آغاز به‌کار خواهد کرد افزود: اجرای دفاتر تسهیل‌گر در استان کرمان نشان دهنده این است که استان کرمان در کنار توسعه اقتصادی و زیربنایی به مسایل اجتماعی نیز توجه کرده است.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان عدم توجه به مسایل اجتماعی را باعث بی‌تاثیری سایر اقدامات دانست و بیان کرد: جهاددانشگاهی مجری اجرا طرح دفاتر تسهیل‌گر انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: محلاتی در سطح شهر کرمان برای اجرای طرح دفاتر تسهیل‌گر مشخص شده است که این محلات جزء بافت‌های فرسوده و حاشیه‌های شهر هستند.

کامیاب‌مقدس مشاور مادر طرح دفاتر تسهیل‌گری را شرکت نقش کلیک دانست و ادامه داد: دفاتر تسهیل گری ساختار سازمانی مشخصی دارند و در سه ماه اول به گردآوری اطلاعات خواهند پرداخت.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان با معرفی گروه‌هایی که در ۱۰ محله شهر کرمان به عنوان مجری طرح‌ها را اجرا می‌کنند، پرداخت و اظهارکرد: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد توانمندی و ارتقای سطح زندگی مردم این محلات باشیم.

انتهای پیام/ی

دفاتر تسهیل‌گر بازوی توانمندی برای رفع آسیب‌های اجتماعی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار