باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

دیوارکشی در برابر اطلاع رسانی از فعالیت‌های انتشارات مدرسه

انتشارات مدرسه در حالی به مهم‌ترین رویدادفرهنگی کشور پیوست که دیواری برای آگاهی از فعالیت هایش بر روی رسانه‌ها کشیده شده است.

///به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی و یکمین نماشگاه بین المللی کتاب درحالی امسال آغاز به کار کرد که آموزش و پرورش هم سه غرفه را در این نمایشگاه به خود اختصاص داده است؛ غرفه‌هایی که چندان پر رونق نیست و البته به نظر می‌رسد آموزش و پرورشی‌ها هم چندان علاقه‌ای به حضور پررنگ در این رویداد فرهنگی را ندارند کما اینکه حضور دو روز پیش سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، در نمایشگاه کتاب هم در سکوت رسانه‌ای برگزار شد.

امروز حیدر تورانی، سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، با حضور در انتشارات مدرسه وابسته به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور از نمایشگاه کتاب بازدید کرد.

تورانی که مدتی کمی است به عنوان سرپرست سازمان پژوهش‌ها انتخاب شده در نشست خبری با خبرنگاران معدود شرکت کننده در این برنامه از پاسخ صریح و شفاف به سوالات مطرح شده در خصوص نمایشگاه و کارایی انتشارات مدرسه باشد خودداری کرد و سوالات مطرح شده را غیرکارشناسی دانست و معتقد بود نباید دخالت چندانی در فعالیت‌های انتشارات مدرسه داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا جذابیت غرفه انتشارات مدرسه نسبت به سایر غرفه‌های کتاب کودک و نوجوان کمتراست، ضمن نپذیرفتن این موضوع گفت: این پرسش‌ها را باید از مدیرعامل انتشارات بپرسید و بنده نمی‌توانم بگویم برای جذابیت بیشتر چکار‌هایی لازم است چرا که تخصص بنده نیست البته انتشارات مدرسه، به عنوان انتشارات برتر انتخاب شده است.

تورانی با بیان اینکه هیچ کسی نباید بگوید وضعیت موجود مطلوب است اظهار کرد: وضعیت ما مطلوب نیست، اما وضعیت نامناسب هم نیست؛ در گذشته کتاب‌ها به دلیل دولتی بودن به مدرسه داده می‌شود اما اکنون مدارس خود از انتشارات استقبال می‌کنند هرچند برای بهتر شدن باید با سلایق نوجوانان همراه شویم.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره قیمت کتاب‌های درسی بیان کرد: همه انتشارات برای قیمت گذاری فرآیند‌هایی دارند و قیمت گذاری سلیقه‌ای نیست و شما هم که تعزیرات نیستید! البته سعی می‌کنیم قیمت گذاری به گونه‌ای باشد که تمامی مراحل با دقت انجام شود.

در ادامه در حالی که پیگیری چالش‌های انتشارات وابسته به وزارت آموزش و پرورش چندان به مذاق اعضای این غرفه خوش نیامده بود یکی از اعضای این غرفه که خودش را مدیر روابط عمومی معرفی کرده بود طی برخورد تندی با معدود خبرنگاران حاضر در این برنامه آنها را به سمت بیرون از غرفه هدایت کرد، رفتاری که به نظر می‌رسد حکایت از تمایل نداشتن مسئولین این انتشارات از آشکار شدن چند و چون فعالیت‌های غرفه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار