هاشمی مقدم: آقای گلی لیگ هلند سقف توانایی های جهانبخش نیست/ به جای اینکه با خودمان بجنگیم به جنگ حریفان تیم ملی برویم

مدیربرنامه های علیرضا جهانبخش گفت: آقای گلی لیگ هلند سقف توانایی های جهانبخش نیست و او با انتخابی درست به موفقیت های بیشتر می رسد.

امیر هاشمی مقدم در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره کسب عنوان آقای گلی لیگ اردیویزه هلند از سوی علیرضا  جهانبخش، ملی پوش ایرانی تیم آلکمار بیان کرد: یکی از مهم ترین عوامل موفقیت علیرضا، تمرکز روی تمرین، بازی و نظمی است که در زندگی او وجود دارد. از طرفی سخت کوشی و عشق به فوتبال سبب شده است به چنین موفقیت هایی برسد. البته کیفیت فنی این بازیکن، چشم پوشی از برخی مسائل و دوری از حواشی را هم می توان در درخشش های متوالی جهانبخش کلیدی دانست.

او درمورد مسیر رو به پیشرفت علیرضا جهانبخش در سال های اخیر گفت: انتخاب های درست یکی از عوامل پیشرفت و ترقی این بازیکن است. انتقال او از داماش گیلان به تیم نایمخن هلند، اتفاق بسیار مثبتی بود. جهانبخش حتی در زمان سقوط این تیم به لیگ دسته دوم هلند از نایمخن جدا نشد و ترجیح داد با ادامه بازی در این تیم، شرایط کسب قهرمانی این رقابت ها و رسیدن به عنوان برترین بازیکن را فراهم کند. پیش از حضور او در آلکمار، چهار تیم دیگر به علیرضا پیشنهاد داده بودند اما با تفکر، بهترین انتخاب را انجام داد.

آقای گلی لیگ هلند سقف علیرضا جهانبخش در فوتبال نیست

هاشمی مقدم ادامه داد: جهانبخش بازیکن باهوش و باکیفیتی است. دیسیپلین فوتبال هلند هم به علیرضا کمک کرد تا روز به روز در مسیر پیشرفت قرار گیرد. روحیه بزرگ این بازیکن عاملی بود تا او از لحاظ فکری هم تقویت شود. در واقع جهانبخش فاکتورهای کاملی در اختیار دارد که سبب شده است به چنین مرحله ای برسد. از ابتدای آشنایی ام با جهانبخش به توانایی های او ایمان داشتم و حتی یک لحظه به کیفیت و تفکراتش شک نکردم. رسیدن به عنوان آقای گلی لیگ هلند، سقف علیرضا جهانبخش نیست چراکه او سقف بالاتری دارد و با تلاش به موفقیت های بیشتری می رسد.

جهانبخش باید با بررسی تمام جوانب تیم آینده اش را  انتخاب کند

مدیر برنامه های علیرضا جهانبخش درباره احتمال حضور این بازیکن در تیم های بزرگ فوتبال اروپا و به ویژه تیم ناپولی ایتالیا گفت: احتمال جدایی جهانبخش از آلکمار زیاد است اما اینکه او فصل آینده در کدام تیم به میدان برود، به هیچ وجه مشخص نیست. توافق قطعی اش با تیم ناپولی ایتالیا را تائید نمی کنم چراکه او از تیم ها  و کشورهای مختلفی پیشنهاد دارد. تمام تمرکز جهانبخش تا روز گذشته این بود که لیگ هلند را به بهترین شکل تمام کند. خوشبختانه این اتفاق رخ داد و از فردا روی پیشنهاداتش به شکل جدی فکر می کنیم. نکته مهم اینست که جهانبخش باید احساس خوبی داشته باشد و به تیمی برود که بتواند در آن قدم مثبتی برای ادامه  فوتبالش بردارد. تیمی که علیرضا به آن می رود باید به او اعتماد و اطمینان داشته باشد. انتخاب تیم بعدی جهانبخش قدم بزرگی در زندگی حرفه ای او محسوب می شود و به همین دلیل باید این انتخاب با  مطالعه روی تمام جوانب انجام شود.

جهانبخش از تیم های 6 کشور پیشنهاد دارد اما مبلغ قرارداد برای او در اولویت آخر است

هاشمی مقدم درباره نام تیم های پیشنهاد دهنده به علیرضا جهانبخش گفت: متاسفانه نمی توانم نام این تیم ها را بگویم اما علیرضا از هلند،  انگلیس، ایتالیا، آلمان، اسپانیا و آمریکا پیشنهاد دارد. با توجه به کیفیتی هم که جهانبخش دارد نباید درمورد این پیشنهادات شک کرد. آخرین چیزی که در راه انتخاب تیم جدید، برای جهانبخش اهمیت دارد پول و مبلغ قرارداد است. علیرضا تنها به اعتماد و اطمینان تیم هایی که به او پیشنهاد داده اند، اهمیت می دهد.

شاید من و جهانبخش ترجیح بدهیم او به لیگ انگلیس برود

او افزود: شاید ترجیح من یا حتی خودش این باشد که او به انگلیس برود تا اینکه فوتبالش را در ایتالیا پیگیری کند. البته این موضوع هم بستگی به کیفیت و بزرگی تیم انگلیسی دارد. شاید هم بوندس لیگا بیشتر به سبک بازی او بخورد. سبک فوتبال در کشورهای مختلف متفاوت است اما خوشبختانه تا حد زیادی تیم هایی که برای جذب جهانبخش علاقه نشان داده اند، فوتبالی دارند که به سود علیرضا است. باید درباره این پیشنهادات صبر کنیم چراکه درحال حاضر این اقدام بزرگ ترین فاکتور در راه انتخاب تیم بعدی جهانبخش است و امیدواریم با صبر کردن بهترین انتخاب را انجام دهیم.

بهتر است تکلیف قرارداد جهانبخش با تیم جدیدش پیش از جام جهانی مشخص شود

مدیرفنی تیم NEC نایمخن هلند درباره زمان عقد قرارداد علیرضا جهانبخش با تیم جدیدش اظهار داشت: ترجیح می دهیم این اتفاق پیش از جام جهانی رخ دهد تا علیرضا با 100 درصد توان و تمرکزش با تیم ملی به روسیه برود. البته اگر او پیش از جام جهانی با تیم جدیدی قرارداد نبندد هم با تمرکز و توان کامل در خدمت تیم ملی است. طبیعی است اگر خیال او از تیم جدیدش راحت باشد، تمرکز و آرامش بیشتری دارد. به همین دلیل سعی می کنیم تکلیف قرارداد جهانبخش با تیم جدیدش پیش از جام جهانی مشخص شود.

هاشمی مقدم: آقای گلی لیگ هلند سقف توانایی های جهانبخش نیست/ به جای اینکه با خودمان بجنگیم به جنگ حریفان تیم ملی برویم

نباید مشکل غیبت بازیکنان در اردوی تیم ملی را از اینیکه هست بیشتر بزرگ تر کنیم

هاشمی مقدم درمورد آغاز مرحله نهایی اردوی تیم ملی فوتبال ایران پیش از جام جهانی 2018 با حضور تنها چهار بازیکن لیگ برتری بیان کرد: وضعیت برای کادرفنی و بازیکنان تیم ملی ایده آل نیست. نفراتی که به تیم ملی دعوت می شوند برای حضور در اردوها علاقه زیادی دارند و امیدوارم از دوره های قبلی پیش بینی های لازم انجام شود. فدراسیون فوتبال و  AFC باید از دوره های بعدی در برنامه مسابقاتی که در سطح قاره برگزار می شود، تغییراتی ایجاد کنند تا این موضوع به تیم ملی لطمه نزند. جام جهانی ویترینی است که در آن عملکرد تیم ملی فوتبال ایران  دیده می شود. اکنون این اتفاق رخ داده است و نباید مشکل را بیشتر از اینی که هست بزرگ کنیم.

او افزود: باید امیدوار باشیم که از 16 می با اضافه شدن بازیکنان تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و لژیونرها تیممان تکمیل شود. همه باید دست به دست هم بدهند و حامی تیم ملی باشند تا این تیم با روحیه  و انگیزه فراوان به روسیه برود.

برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی باید روی 6 امتیاز بازی با پرتغال و مراکش حساب کنیم

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره ارزیابی اش از گروه این تیم در جام جهانی گفت: ایران در گروه بسیار سختی قرار گرفته است اما شک  ندارم بازی با مراکش حکم فینال جام جهانی را برای ما دارد. اطمینان دارم شانس برنده این دیدار برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی بسیار زیاد است. پرتغال هم تیمی است که در کنار توانایی اش برای کسب پیروزی مقابل هر تیمی، احتمال دارد مقابل همان تیم ها شکست بخورد. هرچند بازیکنان پرتغال حرفه ای هستند و باید مراقب حرفه ای گری این تیم باشیم اما پرتغال از لحاظ فنی فوتبال شناور و متحرکی ندارد. باید در مقابل اسپانیا هم که اکنون یکی از حرفه ای ترین تیم های جهان است بجنگیم و امید داشته باشیم. در کل باید روی 6 امتیاز دیدار با مراکش و پرتغال حساب کنیم. شک ندارم این تیم می تواند تاریخ را برای فوتبال ایران ثبت کند.

برخی اقدام های برانکو ایوانکوویچ  تعجب آور است

هاشمی مقدم درمورد اینکه به نظر می رسد برخی اختلاف های شخصی سرمربی پرسپولیس با کارلوس کی روش در غیبت بازیکنان این تیم در اردوی تیم ملی تاثیرگذار بوده است، گفت: شاید درست نباشد من از راه دور درباره برانکو صحبت کنم اما او نباید فراموش کند اکنون سرمربی یک تیم لیگ برتری مانند پرسپولیس است که همواره در کنار استقلال اصلی ترین مدعی قهرمانی بوده است. چیزی جز قهرمانی از این 2 تیم انتظار نمی رود اما از برخی رفتارها و اقدام های برانکو تعجب می کنم. به طور مثال او همیشه می گوید بالاترین مدرک مربیگری در جهان را دارد اما بسیاری  از مربیان جهان چنین مدرکی دارند. در هیچ دانشگاهی به افراد مدرک دکتری فوتبال نمی دهند.

سرمربی پرسپولیس باید خوشحال باشد 

او ادامه داد: به نظرم برانکو نسبت به سرمربی تیم ملی ایران احساس غرور می کند اما باید خوشحال باشد که بازیکن سالم به تیم ملی تحویل می هد و او را سالم تر تحویل می گیرد. البته نمی توانیم این حواشی را تنها گردن برانکو و سایر مربیان لیگ برتری اندازیم.

برخی افراد غرور را کنار بگذارند 

هاشمی مقدم درباره نقش فدراسیون برای تعامل بین باشگاه ها با تیم ملی گفت: اعتقاد دارم فدراسیون باید درباره حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی تصمیم بگیرد و به باشگاه ها اعلام کند این کار را انجام دهند یا خیر؟ اگر فدراسیون به صورت جدی تصمیم بگیرد بازیکنان باید در اردوی تیم ملی شرکت کنند، باشگاه ها و مربیان باید تابع باشند. متاسفانه در فوتبال ایران مشخص نیست چه کسی حرف آخر را می زند؟ در این میان برخی مربیان اهمیت جام جهانی را فراموش می کنند و اهمیتی نمی دهند که موفقیت در جام جهانی تنها برای کادرفنی تیم ملی نیست بلکه این امر به پرچم، هویت و نام بزرگ ایران تعلق دارد. کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی است و قرار است با سرمربیگری او به جام جهانی برویم. بنابراین باید با این سرمربی همکاری کنیم و ناراحتی، سوء تفاهم و غرور را کنار بگذاریم.

هاشمی مقدم: آقای گلی لیگ هلند سقف توانایی های جهانبخش نیست/ به جای اینکه با خودمان بجنگیم به جنگ حریفان تیم ملی برویم

به جای جنگیدن با خودمان مشت بزرگی شویم و به جنگ حریفان تیم ملی برویم

او ادامه داد: باید به واقعیت امر نگاه کنیم و واقعیت هم اینست که سرمربی تیم ملی تشخیص داده است بازیکنان را به این شکل در اختیار داشته باشد. او وظیفه دارد بازیکنان را برای حضور در جام جهانی آماده کند. به سرمربی تیم ملی اجازه دهیم وظیفه اش را انجام دهد و اگر این کار را به درستی انجام نداد، جا برای انتقادات مختلف باز می شود. اکنون وظیفه ملی تمام ایرانی های داخل و خارج از کشور است که به مشت بزرگی تبدیل شوند و با این اقدام به جای جنگیدن با خودمان با حریفانمان بجنیگم. متاسفانه اکنون مشغول خودزنی هستیم. یک نفر باید از منتقدان بخواهد مسائل شخصی را کنار بگذارند و با واقع بینی چیزی که برای شخصیت تیم ملی و کشورمان خوب است در نظر بگیرند.

کی روش می خواهد با قهرمان ایران در جام ملتهای آسیا از تیم ملی برود

مهاجم اسبق تیم فوتبال استقلال تهران درباره واکنش کارلوس کی روش به پیشنهاد تمدید قرارداد شش ماهه اش با فدراسیون فوتبال ایران پس از جام جهانی 2018 بیان کرد: تعجب می کنم با وجود موفقیت ها و زحماتی که کی روش برای فوتبال ایران کشیده است چگونه چنین پیشنهادی برای او مطرح شده است. او ایران و ایرانی را می شناسد. از فرهنگ و فوتبال کشورمان شناخت کامل دارد و می خواهد با قهرمانی در جام ملتهای آسیا از تیم ملی خداحافظی کند. بهتر است فدراسیون قرارداد بهتر و بلند مدت تری به او پیشنهاد دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار