کمالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

نمایندگان مجلس به جای ایجاد وزارتخانه جدید بر قوانین نظارت کنند

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: نمایندگان مجلس بهتر است به جای ایجاد وزارتخانه جدید روی قوانینی که تصویب کرده‌اند نظارت کنند.

براساس اینکه چندنفر از دوستان و آشنایان بیکارند، سازمان جدید ایجاد می‌کنیمحسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح تبدیل برخی سازمان‌ها به وزارتخانه اظهار کرد: دولت هرچه کوچکتر و چابک‌تر شود به نفع مردم است و اگر آن را توسعه و افزایش دهیم، قطعا ضررش متوجه مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: برای کوچک‌سازی دولت باید کار را به بخش خصوصی واگذار کرد و دولت برون‌سپاری داشته باشد و بسیاری از فعالیت‌ها را از بدنه خود جدا کند.

دبیرکل حزب اسلامی کار در پاسخ به اینکه ظاهرا نمایندگان برای افزایش نظارت خود قصد دارند برخی سازمان‌ها را به وزارتخانه تبدیل کنند، گفت: اگر می‌خواهند نظارت کنند بهتر است روی قوانینی که تصویب کرده‌اند و اجرا نمی‌شود، نظارت کنند.

کمالی تأکید کرد: تشکیل وزارتخانه باید براساس نیازهای واقعی جامعه و کشور باشد، در این زمینه نیز ضروری است از تجربیات سایر کشورها استفاده کنیم.

رئیس خانه احزاب ایران با انتقاد از ادغام و یا تفکیک وزارتخانه‌ها در دولت‌های مختلف، ادامه داد: براساس اینکه چند نفر از دوستان و آشنایان‌مان بیکار هستند یک سازمانی ایجاد می‌کنیم و اگر بعد از مدتی با وجودش موافق نباشیم، سازمان را منحل می‌کنیم. این نوع اقدامات و تقسیم‌بندی‌ها عاقبت خوبی برای مملکت ندارد.

کمالی اضافه کرد: ایجاد وزارتخانه جدید بروکراسی اداری را افزایش می‌دهد، به ساختمان و استخدام نیروهای جدید نیازمند است که غیرضروری بوده و بدنه دولت را حجیم‌تر می‌کند.


انتهای پیام/

سروری: به نمایش تفکیک و ادغام وزارتخانه‌ها باید پایان دهیم/نمایندگان در مورد وزارتخانه‌هایی که نظارت دارند چه کرده‌اند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار