گمرک اعلام کرد:

شرایط ترخیص کالا‌های وارداتی به روش بدون انتقال ارز از گمرکات کشور

گمرک ایران شرایط ترخیص کالا‌های وارداتی به صورت بدون انتقال ارز را بر اساس دستورالعمل ساماندهی و مدیریت بازار ارز اعلام کرد.

شرایط ترخیص کالا‌های وارداتی به روش بدون انتقال ارز از گمرکات کشور به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی گمرک ایران؛ در راستای بند ۳ مصوبات جلسه کارگروه ماده ۱۴ و جلسه کارشناسی صورت گرفته سوم اردیبهشت ماه امسال درخصوص کالا‌های وارداتی قبل از ۲۲ فروردین ماه و یا دارای بارنامه حمل قبل از تاریخ مزبور، ترخیص کالا‌های موصوف از نظر ارائه ثبت سفارش بدون انتقال ارز با رعایت سایر مقررات بلامانع است.

بنابراین گزارش؛ مشمولان استفاده از این بند باید از تاریخ 97/2/8 به مدت ۱۵ روز نسبت به اخذ مجوز ثبت سفارش از سازمان توسعه تجارت اقدام کنند.

اعتبار ثبت سفارش مشمول این بند جهت ترخیص کالا تنها تا تاریخ اول تیرماه امسال خواهد بود و این تاریخ قابل تمدید نیست.

بر اساس این گزارش؛ مقرر شده برای ترخیص کالا‌های وارداتی به صورت بدون انتقال ارز شماره، تاریخ و تصویر بارنامه در اطلاعات ثبت سفارش از طریق سازمان توسعه تجارت به طور سیستمی در اختیار گمرک قرار داده شود.

در صورت ارائه ثبت سفارش مشمول این بند به گمرکات از طریق سیستمی، کارشناسان موظف خواهند بود ضمن کنترل شماره و تاریخ بارنامه مندرج در ثبت سفارش و اطلاعات بارنامه اظهاری، در صورت مطابق از هر نوع نسبت به انجام تشریفات گمرکی اقدام کنند.

دستورالعمل چگونگی ثبت سفارش، واردات، گشایش اعتبار اسنادی و برگشت ارز صادراتی پیش از این در بخشنامه‌ای از سوی مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: گمرک ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار