شکوهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ماموریت شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مدت‌هاست به پایان رسیده است/ اصلاح‌طلبان پارلمان اصلاحات را اجرا کنند

روند شورای شهر برای انتخاب شهردار تهران اشتباه است/ماموریت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان مدت هاست به پایان رسیدهعضو حزب مردم سالاری گفت: پارلمان اصلاحات باید تا قبل از انتخابات مجلس آتی اجرایی شود چرا که ماموریت شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مدت‌هاست به پایان رسیده است.

حمیدرضا شکوهی عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح پارلمان اصلاحات گفت: این طرح در کمیته سیاسی شورای هماهنگی اصلاحات در حال پیگیری است و در جلسه اخیر شورا چون در مورد انتخاب شهردار بحث شد، کمتر به پارلمان اصلاحات پرداختیم.

شکوهی با بیان اینکه مباحث مختلفی در مورد پارلمان اصلاحات مطرح است و در مورد کلیت آن اتفاق نظر وجود دارد، اظهار کرد: اما در مورد شیوه‌های اجرای آن اختلاف نظرهایی هست که در زمان مقرر در مورد آن هم بحث می‌کنیم.

وی درباره احتمال اعمال نفوذ برخی افراد در شورای هماهنگی اصلاحات برای به تعویق انداختن اجرای پارلمان اصلاحات، تصریح کرد: احزاب زیادی عضو شورای هماهنگی اصلاحات هستند و هرکدام نظرات خاص خود را دارند و قرار نیست که فکر کنیم همه احزاب نظر یکسانی دارند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری بیان کرد: اختلاف نظرها در مورد شیوه های اجرایی کردن پارلمان اصلاحات کاملا طبیعی است اما اجماع نظر شورای هماهنگی اصلاحات این طرح را به نتیجه می‌رساند.

شکوهی در پاسخ به اینکه آیا این طرح تا انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: این اتفاق باید بیفتند چون ماموریت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان مدت هاست به پایان رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر بناست احزاب تصمیم گیرنده باشند باید جبهه اصلاحات به سمت اجرای پارلمان اصلاحات حرکت کند و امیدواریم روند به گونه‌ای ادامه پیدا کند که ایده نقش آفرینی احزاب به جای افراد به صورت جدی محقق شود.

شکوهی درباره فرآیند انتخاب شهردار تهران، اظهار کرد: روندی که شورای شهر برای انتخاب شهردار کلان شهر تهران سپری می‌کند، اشتباه است و جز وقت تلف کردن فایده دیگری ندارد.

وی ادامه داد: معتقدم اصلا ضرورتی نداشت گزینه‌هایی برای شهرداری تهران مطرح شوند و برنامه اعلام کنند و سپس رای گیری شود چرا که ترکیب شورای شهر یکدست است و باید تصمیم قاطعانه‌ای می‌گرفتند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری با بیان اینکه البته اشکال اول به آقای محمدعلی نجفی برمی‌گردد قرار نبود وی مسیر راحتی را سپری کند و نمی‌توانیم توجیه نجفی درباره استعفایش را بپذیریم، افزود: شورای شهر نباید گزینه های مختلفی را برای شهرداری مطرح می کرد چرا که بهترین گزینه آقای محسن هاشمی بود.

وی ادامه داد: محسن هاشمی تجربه کار و حضور در شهرداری را دارد  و در انتخابات گذشته بالاترین رای را کسب کرد که این به معنای اعتماد مردم است. اینکه شورای شهر مسائل حزبی و گروهی را دخیل در انتخاب کرده است، اصلا مطلوب نیست و جز نااُمید کردن مردم از رای ای که به شورای شهر دادند، نتیجه دیگری ندارد.

 شکوهی درباره اینکه برخی اصلاح‌طلبان این نگرانی را مطرح می‌کنند که اگر شورای شهر این روند را ادامه دهد به سرنوشت شورای اول مبتلا می‌شود، ادامه داد: قطعا این اتفاق نمی‌افتد، چون اعضای شورا از  تجربه شورای اول  استفاده می‌کنند و اعضای آن افرادی هستند که شرایط را به خوبی می‌سنجند.

وی اضافه کرد: امیدواریم این شورا مسیری مطلوب را برود تا به مردم خدمت رسانی کند نه اینکه نتواند در مورد مسائل موجود تصمیمی قاطعانه بگیرد؛ نمونه این مسئله هم این است که شورا استعفای اول نجفی را نپذیرفت و او مجدد استعفا کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار