برگزاری نشست منطقه‌ای رصد بیماری تب مالت در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

نشست منطقه‌ای رصد بیماری تب مالت به مدت دو روز در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزارشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،نشست منطقه‌ای رصد بیماری تب مالت با حضور رئیس و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، معاون بهداشتی و رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، رئیس، مشاور، معاون اجتماعی و عضو هیئت امنای انستیتو پاستور ایران به همراه کارشناسان مرتبط از استان‌های کردستان، همدان، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان و لرستان در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی در سنندح برگزار شد.
سیامک واحدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این نشست با اشاره به وجود دو مشکل عمده در زمینه بیماری تب مالت گفت: نخست مسائل مرتبط با سلامتی هم انسانی و هم دامی که به عنوان یک بیماری مشترک بین انسان و دام بسیار حایز اهمیت است و دوم مسائل اقتصادی که ضرر و زیان زیادی از قبیل معدوم کردن دام و فرآورده‌های دامی، غیبت از کار مبتلایان و نیز استرس ناشی از بیماری به دنبال دارد.
وی افزود: لازم است در زمینه پیشگیری و درمان بیماری تب مالت به صورت ملی و بومی عمل کنیم و لازم است کشور ما با بیش از ده هزار مورد بیمار در این زمینه با همکاری‌های متنوع بین بخشی متخصصان اقدامات شایسته و بومی را به عمل آورد.
رئیس دانشگاه بیان کرد: برای پیشگیری و ریشه کنی بیماری تب مالت به همکاری‌های گسترده تمامی دستگاه‌ها از قبیل: دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، جهاد کشاورزی، صنایع و سایر ارگان‌های مرتبط نیازاست.
وی گفت: لازم است یک مرکز مخصوص پیگیری، مراقبت و کنترل بیماری تب مالت دایر گردد که صرفا بر روی این بیماری متمرکز شوند.
گفتنی است؛ در این نشست دو روزه موضوعاتی از قبیل: کلیات طرح رصد بیماری تب مالت، جایگاه مدیریت بیماری‌های واگیر در نظام سلامت، نقش انستیتو پاستور ایران در مراقبت و کنترل بیماری تب مالت، اولویت بیماری زئونوز مبتنی بر (one health) و گزارش دهی، شبکه سازی، پژوهش، جمع بندی و تبادل نظر ارائه می‌گردد.

انتهای پیام/م

نشست منطقه‌ای رصد بیماری تب مالت در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.