رئیس انجمن نارسایی قلب ایران گفت: بر اساس آمار ها شیوع بیماری‌ نارسایی قلبی در ایران بالاتر از کشورهای آسیایی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد امین رئیس انجمن نارسایی قلب ایران و دبیر اجرایی ششمین کنگره بین‌المللی دوسالانه نارسایی قلب ایران در حاشیه  این کنگره در جمع خبرنگاران گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی نخستین عامل مرگ و میر ناشی از بیماری های واگیردار در ایران محسوب می شود.

وی در ادامه به تلاش پزشکان ایرانی در درمان نارسایی قلبی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با تلاش‌های متخصصان اکنون روش های جراحی و درمان بیماری قلبی رشد بسیاری داشته است و پزشکان در کشور می توانند نارسایی قلبی را با جراحی درمان کنند.


بیشتر بخوانید:  7 علامت مخفی ابتلا به نارسايی قلبی را جدی بگيريد!


امین تصریح کرد:‌  فشار‌خون و دیابت در کشور شیوع بالایی دارد که به دنبال این عارضه ها بیماری‌های قلبی افزایش پیدا می کند البته باید توجه داشت مصرف دخانیات مانند سیگار و قلیان  احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

شیوع بالای نارسایی قلبی در شمال ایران

رئیس انجمن نارسایی قلب ایران با بیان اینکه بر اساس آمار ها شیوع  بیماری‌ نارسایی قلبی در ایران بالاتر از کشورهای آسیایی است، عنوان کرد: نرخ شیوع این بیماری قلبی در مناطق مختلف کشور متفاوت است و  آمار ابتلا در مناطق شمالی ایران به دلایل ژنتیکی بالاتر است.


بیشتر بخوانید: زندگی با نارسایی قلبی


وی اظهار کرد: اکنون بیماری نارسایی قلبی در کشور با جراحی درمان پذیر است و امیدواریم که دستگاه‌هایی مانند قلب الکترونیکی بتواند به درمان این بیماری کمک شایانی کند، البته باید توجه داشت بیماران باید در زمان مناسب به مراکز درمانی مراجعه کننند تا درمان بیماری بهتر و باسرعت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به استفاده از دستگاه قلب مصنوعی در درمن بیماری قلبی گفت: این روش درمان تکنولوژی جدیدی است که هزینه بسیار بالایی  دارد و به همین دلیل بیماران مبتلا به نارسایی قلبی نیازمند حمایت سازمان‌های بیمه‌گر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار