اشعری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حجم بالای تخلفات ناشران، زیبنده حوزه فرهنگ نیست

عضو شورای سیاستگذاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت:تخلفات ناشران زیبنده حوزه فرهنگ نیست و باید این موضوع برطرف شود.

علی اکبر اشعری عضو شورای سیاستگذاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند برگزاری دوره فعلی نمایشگاه کتاب تهران گفت:برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی (ره) اتفاق خوبی بود چرا که بسیاری از مردم دسترسی بهتری به نمایشگاه کتاب تهران دارند و ناشران نیز نسبت به زمانی که در شهر آفتاب بود، می توانند غرفه خود را شارژ کنند.

وی بابیان اینکه من با برخی از ناشران صحبت کردم و آنها مراجعه مردم را خوب ارزیابی می‌کردند و از فروششان راضی  بودند، افزود: البته نمایشگاه بحث‌های زیادی را به دنبال دارد یعنی باید ببینیم اینجا یک نمایشگاه است یا فروشگاه بزرگ؟و اساسا اگر بخواهیم نمایشگاه شکل مناسب‌تری به خود بگیرد آیا باید به همین منوال فعلی عمل کنیم یا از غرفه‌های خرد6متری و 9متری خارج شویم و غرفه‌های بزرگتری تعبیه کنیم که چند ناشر با یکدیگر در یک غرفه فعالیت کنند.

این عضو شورای سیاستگذاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت:نمایشگاه کتاب فرصت خوبی برای کسانی است که می‌خواهند ظرفیت نشر کشور را در حوزه کتاب ببینند و خریدی داشته باشند.

وی گفت :ناشران هم اگر بخواهند کارهای یکدیگر را بببینند و از ایده‌های نوآورانه‌ای که برخی از ناشران به کار گرفته‌اند، استفاده کنند تا استقبال بیشتری از غرفه آنها شود،می‌توانند نمایشگاه کتاب را فرصت مناسبی بدانند اما من انتظار دارم که نمایشگاه کتاب فعالیت‌های خودش را به شکل بهتری انجام بدهد البته امسال شیوه اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب بهتر از دوره‌های قبلی برگزاری آن است اما می‌توان آن را بهتر از آنچه که امروز هست،انجام داد.

اشعری تاکید کرد: کیفیت نمایشگاه را برای استفاده بهتر مردم باید افزایش داد

وی درباره نقاط ضعف نمایشگاه کتاب گفت:دیروز در خبرها آمد که حدود 200 ناشر تخلف داشته‌اند و برای99 ناشر رأی صادر شده است که متاسفانه باید بگویم که این موضوع پسندیده نیست.

اشعری گفت:  ناشری که کتابی ندارد،غرفه می‌گیرد  و این غرفه را با محصولات دیگری پر می‌کند و انواع تخلف‌های دیگر را انجام می‌دهد که زیبنده حوزه فرهنگ نیست و به نظر باید فکری کرد که این اتفاق دیگر رخ ندهد، البته نمی‌دانم که سال‌های قبل نیز این اتفاق به این حجم رخ داده است یا نه؟در هر صورت این امر یکی از  مشکلات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران است.

انتهای پیام/

صحبت های مهم عضو شورای سیاستگذاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  درباره تخلفات ناشران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار