سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت؛

مشکل درمان معتادان فاقد اوراق هویتی پابرجا است/ خرید خدمت سربازی برای مددجویان با ۷۰ درصد تخفیف

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان بهزیستی کشور از سیزدهم تا بیستم اردیبهشت ماه را با یک کلیک در این گزارش مشاهده کنید.

جمعه///مشکل درمان معتادان فاقد اوراق هویتی همچنان پابرجا است/جدال نفس گیر نگار با مرگ/خرید خدمت سربازی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با 70 درصد تخفیفبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

مشکل درمان معتادان فاقد اوراق هویتی همچنان پابرجا است

اصغر باقری مدیرکل بهزیستی استان تهران اظهار کرد: بخشی از معتادان متجاهر فاقد اوراق هویتی هستند و این مسئله آن‌ها را در مبحث درمان با مشکلات متعددی روبرو می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در مراکز درمانی از معتادان متجاهری که به این مراکز مراجعه می‌کنند، جهت تشکیل پرونده، ارائه اوراق هویتی مثل کارت ملی برای ثبت شماره ملی درخواست می‌شود و این مراکز در صورت عدم ارائه مدارک فوق، از پذیرش معتادان خودداری می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: برای صدور اوراق هویتی و یا اختصاص کد برای شناسایی هر یک از معتادان متجاهر، بهزیستی جلسات متعددی را با قوه قضائیه و ثبت احوال برگزار کرده و البته هنوز نتیجه خاصی به دست نیامده است.

جدال نفس گیر نگار با مرگ

رضا جعفری رئیس اورژانس اجتماعی کشور، اظهار کرد: طی ارجاع یک مورد کودک آزاری در تاریخ ۹۶/۲/۹ از اداره کل بهزیستی استان البرز به مرکز اورژانس اجتماعی، کارشناسان تیم سیار اورژانس به قید فوریت در محل حاضر شدند.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور از بستری شدن دختر 17 ساله در بخش ICU بیمارستان که توسط پدر خود مورد کودک آزاری قرار گرفته بود، خبر داد.

وی در ادامه تصریح کرد: به هنگام مراجعه کارشناسان، مشاهده شد دختری ۱۷ ساله به نام نگار شوشتری که دارای معلولیت ذهنی است، سه روز قبل (پنچشنبه ۹۷/۲/۶) توسط پدر مورد حمله قرار گرفته است.

جعفری افزود: مادر نگار به خاطر اختلاف با پدر کودک، منزل را همراه دو فرزند ۶ ماهه و ۱۳ ساله ترک کرده و در این فاصله پدر نگار را با ضربات قمه مورد حمله قرار داده و بر اساس گزارش فوق این حمله منجر به شکاف در سر او(از فرق سر تا پیشانی) شده است.

رئیس اورژانس اجتماعی خاطرنشان کرد: پدر نگار پس از حمله به کودک اقدام به خفه و حلقه آویز کردن او به وسیله طناب کرده است.

جمع آوری معتادان متجاهر از فردا

اصغر باقری مدیرکل بهزیستی استان تهران، اظهار کرد: بر اساس سیاست های از پیش تعیین شده، معتادان متجاهر در استان تهران طبق روند پیشین جمع آوری می شوند و سپس در مراکز ترک اعتیاد بهزیستی و همچنین مراکز نگهداری از معتادان متجاهر تحت درمان قرار می گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: اعلام آمار جمع آوری 4 هزار معتاد متجاهر از پانزدهم اردیبهشت ماه نیز در شهر تهران نیز بر اساس سیاست های فوق است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: برخی از افراد که در مراکز ترک اعتیاد و مراکز نگهداری از معتادان متجاهر حضور دارند، با سپری شدن دوره درمان ترک اعتیاد خود، از این مراکز ترخیص می شوند و معتادان متجاهر تازه پذیرش شده جای آن ها را در این مراکز می گیرند.

باقری در ادامه تاکید کرد: در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر باید بگویم که طرح تازه ای برای این موضوع در دست اجرا نیست و ساماندهی و جمع آوری این افراد بر اساس طرح های پیشین صورت می گیرد.

ملزم بودن مراکز توانبخشی به اختصاص ساعت ورزش برای مددجویان معلول

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر همه مراکر توانبخشی شبانه روزی ملزم به اختصاص 2 ساعت ورزش برای مددجویان معلول هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئولان در سایر مراکز توانبخشی نیز باید روزانه به طور متوسط روزی یک ساعت را به امر ورزش مددجویان اختصاص دهند و روند برگزاری ساعات ورزش در تمامی مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی توسط عوامل ناظر سازمان بهزیستی دنبال و عملکرد آن‌ها به طور مستمر رصد می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: ساعت ورزش مددجویان معلول در مراکز توانبخشی با حضور مربیان آموزش دیده و متخصص برگزار می‌شود و این مربیان آموزش‌های توانبخشی را در قالب ورزش به مددجویان آموزش می‌دهند.

خرید خدمت سربازی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با 70 درصد تخفیف

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح، در مورد میزان مبلغی که مددجویان کمیته امداد و بهزیستی برای جریمه غیبت سربازی باید پرداخت کنند، گفت: مطابق قانون این افراد می توانند جریمه را با 70 درصد تخفیف پرداخت کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح گفت: دستورالعمل پرداخت جریمه سربازان غایب برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تهیه و ابلاغ می شود.

وی در مورد زمان اجرایی شدن این طرح گفت: طرح پرداخت جریمه سربازان غایب در سال 97 آغاز و در حال انجام است، اما هنوز دستورالعمل اعطای تخفیف 70 درصدی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آماده نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار