سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت؛

ضرورت جایگزینی ریال به جای دلار برای زائران ایرانی/ فرصت نام نویسی حج 97 به پایان رسید

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان حج و زیارت از سیزدهم تا بیستم اردیبهشت ماه را با یک کلیک در این گزارش مشاهده کنید.

جمعه///ضرورت جایگزینی ریال به جای دلار برای زائران ایرانی/فرصت نام نویسی حج 97 به پایان رسیده استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

ضرورت جایگزینی ریال به جای دلار برای زائران ایرانی

شهریار حیدری دبیر ستاد مشارکت های مردمی مراسم اربعین وزارت کشور، اظهار کرد: سال گذشته همه امور مرتبط با هزینه سفر زائران ایرانی به عتبات عالیات با واحد دلار سنجیده و تامین شد و این موضوع مشکلاتی را به دنبال داشت.

دبیر ستاد مشارکت های مردمی مراسم اربعین وزارت کشور بر ضرورت جایگزینی واحد پولی ریال یا دینار به جای دلار، جهت جلوگیری از متضرر شدن زائران تاکید کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: با کوچکترین تغییری که در نرخ ارز ایجاد می شد، هم سایر زائران و هم کنسولی ها و سفارت با مشکلات متعدد روبرو می شدند و ضررهایی را شامل حال آنها می کرد.

دبیر ستاد مشارکت های مردمی مراسم اربعین وزارت کشور یادآور شد: از طرفی هم دولت جمهوری اسلامی برنامه ای برای صرفه جویی در ارز داشت و بلافاصله ستاد مرکزی اربعین حسینی با ساز و کاری که داشت، رایزنی با طرف عراقی را در سطوح مختلف آغاز کرد.

حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: نتیجه رایزنی مسئولان ایرانی در عتبات عالیات با مقامات عراقی در خصوص جایگزینی واحد پولی دیگر به جای دلار این شد که بر اساس تفاهم نامه ای که به امضای طرفین رسید، به جای دلار، واحد پولی ریال مورد استفاده قرار گیرد.

سامانه حج و زیارت ( ثبت نام تمتع، عمره مفرده و عتبات عالیات )

سامانه حج زیارت و تمتع جزو سامانه های مهم ثبت نام سازمان حج و زیارت به شمار می رود. علاقه مندان به تشرف به حج در سال 97 باید نسبت به ثبت اطلاعات شخصی در این سامانه اقدام کنند. به همین جهت قصد داریم شما را با کاربرد سامانه حج زیارت و تمتع، مدارک و شرایط مورد نیاز، نحوه ثبت نام و ... آشنا کنیم.

سازمان حج و زيارت در راستای ايجاد رفاه و سهولت بيش تر براي متقاضیان و به منظور پیشگیری از ازدحام علاقمندان تشرف به سفر زيارتی عتبات مقدسه در دفاتر خدمات زيارتی، اقدام به ایجاد سامانه پيش ثبت‌نام اینترنتی و ثبت نام عتبات عالیات نموده است تا کاربران گرامی به راحتی بتوانند نسبت به ثبت نام و پیگیری مراحل اداری اقدام نمایند. بنابر تصمیم سازمان حج و زیارت، تمامی دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تمتع تا تاریخ 30 دی ماه سال 1385 که قصد تشرف به حج سال 97 را دارند، می توانند با مراجعه به سامانه این سازمان نسبت به تکمیل اطلاعات اولیه خود اقدام نمایند.

فرصت نام نویسی حج 97 به پایان رسیده است

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت، ثبت نام زائران حج 97 اوایل اردیبهشت ماه سال جاری پایان یافته است و امکان نام نویسی مجدد وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در صورتی که برخی از افرادی که ثبت نام نهایی خود برای حج 97 را انجام داده‌اند طی روزهای اخیر از اعزام به حج انصراف دهند، کسانی در اولویت قرار می‌گیرند که تاریخ فیش آن‌ها به تاریخ تعیین شده در ثبت نام اولیه نزدیک تر است.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه هنوز امکان نقل و انتقال فیش حج 97 در این روزها وجود دارد، صحت ندارد.

محمدی با بیان اینکه نقل و انتقال فیش حج محدودیتی ندارد، گفت: امکان نقل و انتقال فیش حج برای سایر افراد نیز تا پیش از انجام ثبت نام در کاروان‌ها و همچنین پیش از انجام معاینات پزشکی در تاریخ اعلام شده میسر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی از افراد بخواهند با طرح ادعای نقل و انتقال فیش حج 97 تخلف کنند، افزود: مردم باید هر گونه پیگیری نقل و انتقال فیش حج را از دفاتر مجاز سازمان حج و زیارت دنبال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
افرين به اين فكر ، افرين به اين نوع مديران
آخرین اخبار