هلال احمر در هفته ای که گذشت؛

تخفیف ۳۰ درصدی خدمات توانبخشی در روز جهانی صلیب‌سرخ/ امدادرسانی به سیل زدگان در ۱۵ استان

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای جمعیت هلال احمر از سیزدهم تا بیستم اردیبهشت ماه را با یک کلیک در این گزارش مشاهده کنید.

جمعه////فعالیت داوطلبان در جمعیت هلال‌احمر بسیار بی‌نظیر است/کشته شدن 6 نفر در تصادف دو دستگاه اتوبوس در کرمانشاهبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمعیت هلال احمر در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

ارائه خدمات توانبخشی با تخفیف ۳۰ درصدی در روز جهانی صلیب‌سرخ

حسن صفاریه درباره برنامه‌های پیشنهادی هفته هلال‌احمر از سوی معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی اظهار کرد: این معاونت به منظور گرامیداشت هفته هلال‌احمر در روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت ماه خدمات توانبخشی فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی را در تمام مراکز سطح کشور با تخفیف 30 درصدی به مراجعان ارائه کرد.

وی با تاکید بر ابلاغ رسمی بخشنامه ارائه تخفیف به مراجعان در روز جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر به تمامی مدیران عامل استان‌ها، افزود: همچنین تمامی متقاضیان دریافت خدمات ارتز و پروتز نیز به‌ منظور استفاده از مواد و قطعات مصرفی در همان روز از تخفیف 10 درصدی بهره‌مند شدند.

امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان در ۱۵ استان کشور

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره امدادرسانی به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی از 12 تا 17 اردیبهشت ماه سال جاری، اظهار کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر در 15 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، زنجان، فارس، قزوین، قم، کردستان، مازندران، همدان و یزد به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت به یک هزار و 730 تن امدادرسانی شده است، افزود: 40 تن از هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی به صورت اضطراری اسکان داده شدند، 48 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شد؛ همچنین 186 واحد مسکونی از آب تخلیه شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه 313 امدادگر در این مدت امدادرسانی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر امدادرسانی در آذربایجان غربی ادامه دارد.

سلیمی همچنین از توزیع 10 دستگاه چادر امدادی، 580 تخته پتو، 112 تخته موکت، 128 کیلوگرم نایلون، 314 قوطی کنسروجات، 1010 بطری آب معدنی، 30 کیلوگرم خرما و 270 بسته بیسکوئیت میان حادثه دیدگان خبر داد.

فعالیت داوطلبان در جمعیت هلال‌احمر بسیار بی‌نظیر است

محمود محمدی‌نسب دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران با ارائه گزارشی از روند عملکرد جمعیت هلال‌احمر در ارائه خدمت به زلزله‌زدگان کرمانشاه اظهار کرد: هلال‌احمر هیچگاه مردم زلزله‌زده کرمانشاه را تنها نگذاشته و به‌منظور کمک‌رسانی، به هر خانواده‌ای که در زلزله فردی را از دست داده یا پس از زلزله فرزند تازه متولد داشته، از محل کمک‌های مردمی ۵۰ میلیون ریال اهدا کرد.

وی گفت: همچنین در حوزه‌های مختلف همچنان امدادرسانی و کمک به مردم زلزله‌‌زده کرمانشاه ادامه دارد؛ در حوزه توانبخشی، افرادی که آسیب دیده‌اند در بیمارستان‌های سرپایی و مراکز درمانی همچنان مشغول مداوا هستند و در حوزه داوطلبان، پزشکان و پرستاران داوطلب، خدمات خود را به آسیب‌دیدگان ارائه می‌کنند.

محمدی‌نسب گفت: پس از زلزله، استان کرمانشاه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، به هشت قسمت تقسیم و مسئولیت هر قسمت به یک یا دو استان برای امدادرسانی تحویل شد و نه تنها در زلزله کرمانشاه بلکه در تمامی حوادث، جمعیت هلال‌احمر تمام توان خود را برای ارائه خدمات به مردم به‌کار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در این دیدار با تاکید بر اینکه هلال‌‌احمر ایران، نهاد مردمی توانمند و فعال است، افزود: امیدوارم مدیران هلال‌احمر با یک برنامه‌ریزی صحیح بتوانند چشم‌انداز موفقی را برای خود ترسیم کنند و تا سال ۱۴۰۰ تعداد اعضای داوطلبان آموزش‌دیده را افزایش داده و از داوطلبان که اساس هلال‌احمر است، بیشتر بهره ببرند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: فعالیت داوطلبان در جمعیت هلال‌احمر در مواقع حساس مانند تعطیلات نوروزی که ۲۰ روز در بهترین زمان از خانواده‌های خود دور هستند و با ۲۵۰ هزار نفر - روز خدمات خود را به هموطنان ارائه دادند، آمار بسیار خوب و بی نظیری است.

کشته شدن 6 نفر در تصادف دو دستگاه اتوبوس در کرمانشاه

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در حادثه برخورد دو دستگاه اتوبوس در جاده حمیل به اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه 6 نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در این حادثه 30 تن نیز مصدوم شدند.

هلال احمر تنها ارگان حاضر در دناست

علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر گفت: پرونده تأسف‌بار سقوط هواپیمای آسمان در کوه‌های دنا یکی از موضوعاتی بود که هلال احمر در سال گذشته با آن درگیر شد.

وی افزود:با توجه به شرایط سخت اقلیمی که در آنجا وجود دارد و هنوز هم حاکم است، امداد رسانی و جستجو با مشکل روبه رو شده؛ اما هلال احمر از همان ابتدا با تمام امکانات خودش از قبیل امداد هواپیمایی، تیم‌های کوهستان و امدادگران داوطلبان ورزیده پای کار بوده و حتی امدادگران ورزیده را از استان‌های مختلف به این محل اعزام کرده است.

پیوندی خاطرنشان کرد: موضوع جستجو را به جدیت دنبال می‌کنیم و اکنون می‌توانم بگویم که هلال احمر تنها نهادی است که در آنجا فعالیت دارد و تلاش می‌کند قطعاتی از اجساد فوت شدگان این حادثه را پیدا کند.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون اجساد 55 فرد شناسایی شده که البته وظیفه ما پیدا کردن قطعاتی از اجساد است آن هم به خاطر این که بتوانیم جهت شناسایی آن ها را به پزشکی قانونی و دادستانی تحویل دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار