دبیرکل سازمان ملل افزایش تنش‌ها در یمن را محکوم کرد

آنتونیو گوترش در پی حملات ائتلاف سعودی به صنعا و پاسخ نیرو‌های انصارالله به این اقدام جنایتکارانه از طرفین درگیر خواست از افزایش تنش‌ها خودداری کنند.

دبیرکل سازمان ملل افزایش تنش ها در یمن را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی صباح، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه «افزایش تنش ها در یمن» را پس از اینکه حمله به انصارالله در صنعا با حمله متقابل به عربستان مواجه شد، محکوم کرد.

ائتلاف عربستان روز دوشنبه مسئولیت دو حمله هوایی به دفتر ریاست جمهوری یمن در صنعا را برعهده گرفت. این حمله به کشته شدن 6 نفر و زخمی شدن چند تن منجر شد.

نیروهای انصارالله نیز به حمله موشکی به مواضع سعودی‌ها این اقدام جنایتکارانه آنان را پاسخ دادند.

سخنگوی گوترش در بیانیه‌ای اعلام کرد او از این اقدامات و واکنش ها نگران است. در این بیانیه آمده است: «دبیرکل سازمان ملل از هر دو طرف خواسته است از افزایش تنش ها خودداری کنند زیرا این اقدامات بر احتمال برقراری صلح تاثیر می گذارند. دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد طرفین درگیر باید به قوانین بین المللی بشردوستانه احترام بگذارند و از غیرنظامیان محافظت کنند».

عربستان سعودی از سال 2015 ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد. در پی این درگیری ها 10 هزار نفر کشته شدند، ده ها هزار نفر زخمی شدند و میلیون ها نفر در معرض قحطی قرار گرفتند. سازمان ملل متحد این شرایط را بدترین بحران بشری جهان توصیف کرده است.

انتهای پیام/

انتقاد گوترش از افزایش تنش‌ها میان طرف‌های درگیر در یمن

برچسب ها: یمن ، عربستان ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار