رییس سازمان فضایی ایران:

توسعه بازار و رفع موانع شرکت‌های خصوصی از اولویت‌های سازمان فضایی است

مرتضی براری در بازدید از یکی از شرکت‌های ارایه دهنده خدمات ماهواره‌ای (SAP) اعلام کرد که توسعه بازار و رفع موانع قانونی شرکت‌های خصوصی بخش فضایی از اولویت‌های سازمان فضایی ایران است.

توسعه بازار و رفع موانع شرکت‌های خصوصی از اولویت‌های سازمان فضایی استبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فضایی ایران در راستای شعار حمایت از کالای ایرانی، توسعه فناوری فضایی و حمایت از بخش خصوصی فعال در حوزه فضایی کشور، به همراه جمعی از مدیران این سازمان از شرکت "عصر ارتباطات بین المللی پارس کار" به عنوان یکی از شرکت‌های ارایه دهنده خدمات ماهواره‌ای (SAP) بازدید به عمل آورد.

در این بازدید که با هدف بررسی خدمات ماهواره ای و چالش‌های شرکت‌های ارایه دهنده این خدمات صورت گرفت، رییس سازمان فضایی ایران ضمن تاکید بر اهمیت اقتصاد فضا گفت: ایجاد زیرساخت و بستر مناسب و رفع موانع موجود برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه فضایی، از برنامه هایی است که با جدیت در سازمان فضایی ایران پیگیری می شود و جهت تحقق این برنامه ها، کمیته های تخصصی با حضور کارشناسان این حوزه نیز تشکیل شده است.

دکتر براری در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: شرکت‌های ارایه دهنده خدمات ماهواره‌ای طی یک دهه گذشته خدمات قابل توجهی در بخش فضایی ایجاد و توانسته‌اند اقتصاد فضا را در کشور فعال نگه دارند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در حال حاضر 449 ماهواره مخابراتی فعال در مدار قرار دارند و 41 کشور نیز دارای اپراتور ماهواره مخابراتی می‌باشند، افزود: 40 درصد اقتصاد فضا معادل 127 میلیارد دلار در بخش خدمات ماهواره‌ای بوده که یکی از دغدغه‌های ما فراهم‌سازی این بستر برای ورود بخش خصوصی در بازارهای ملی و بین‌المللی می‌باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: توسعه بازار بخش فضایی باعث جذب منابع بخش خصوصی و ایجاد اشتغال خواهد شد که با حمایت های دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فضایی ایران به عنوان متولی بخش فضایی کشور با جدیت به دنبال تحقق این موضوع است.

رییس سازمان فضایی ایران ضمن اشاره به سهم 75 درصدی شرکت های خصوصی از بازارهای جهانی گفت: سازمان فضایی ایران قصد دارد براساس سیاست‌های دولت مبنی بر حذف تصدی‌گری و واگذاری امور به بخش خصوصی، تا جای ممکن تصدی گری در این حوزه را کاهش و سهم بخش خصوصی از اقتصاد فضا را افزایش دهد که در همین راستا با هماهنگی انجام شده با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، طی هفته‌های آینده پروانه اپراتورهای ماهواره ای برای اولین بار صادر خواهد شد.

توسعه بازار و رفع موانع شرکت‌های خصوصی از اولویت‌های سازمان فضایی است

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار