گواتمالا سفرای سوئد و ونزوئلا را به دخالت در امور داخلی‌اش متهم کرد

­گواتمالا سفرای سوئد و ونزوئلا را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد و از دولت‌های این دو کشور خواست آن‌ها را فراخوانند.

گواتمالا سفرای سوئد و ونزوئلا را به دخالت در امور داخلی‌اش متهم کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ­گواتمالا روز پنجشنبه سفرای سوئد و ونزوئلا را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد و از دولت‌های این دو کشور خواست آن‌ها را فراخوانند.

وزارت امور خارجه گواتمالا در بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به اینکه سفرای ونزوئلا و سوئد در چارچوب فعالیت خود اقداماتی را انجام دادند که دخالت در امور داخلی این کشور به حساب می‌آید، از دولت‌های این دو کشور خواسته است آن‌ها را از گواتمالا فراخوانند.

وزیر امور خارجه گواتمالا اعلام کرد «کسی اخراج یا عنصر نامطلوب اعلام نشده است». وی گفت: «روابط دو جانبه با این دو کشور ادامه می‌یابد». بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه، دولت گواتمالا از سوئد و ونزوئلا انتظار دارد سفرای جدیدی را معرفی کنند.

این تصمیم احتمال دارد به تنش دیپلماتیک جدید بین گواتمالا و جامعه بین الملل منجر شود.

کمیسیون بین المللی مقابله با مصونیت مجازات در گواتمالا که سازمان ملل متحد این کمیسیون را تشکیل داده، جیمی مورالس، رئیس جمهور گواتمالا، را به فساد مالی متهم کرده است. جیمی مورالس اوت گذشته تلاش کرد مدیر این کمیسیون را اخراج کند؛ تصمیمی که به ویژه با انتقاد سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا رو به رو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار