برای نخستین بار طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی در زنجان اجرا می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده از اجرای طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی براساس مقدار آب قابل دسترس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ طیبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: به دلیل مشکل کم آبی و افت سطح آب های زیر زمینی، لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در قالب طرح های مختلف به منظور کاهش ریسک در تولید مایحتاج غذایی و حفاظت از منابع آب ضروری است.
وی از آغاز اجرای طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی براساس مقدار آب قابل دسترس در شهرستان خدابنده خبر داد و افزود: این طرح به منظور تهیه ترکیب کشت مناسب و با هدف تضمین امنیت غذایی، افزایش بهره وری و دسترسی به تولید پایدار در بخش کشاورزی و همچنین حفاظت از منابع آب و خاک در حال اجراست.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده خاطر نشان کرد : کشاورزان و بهره برداران شهرستان خدابنده می توانند برای اطلاع از چگونگی انجام این طرح و دریافت اطلاعات بیشتر به مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کنند.
به گفته طیبی شهرستان خدابنده با تولید بیش از 500 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی از قطب‌های تولیدی استان و در برخی محصولات نظیر گندم و سیب زمینی از شهرستان های پیشرو در سطح کشور به حساب می آید.


انتهای پیام /ک


اجرای طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.