مقام فرانسوی: دیگر نمی‌توانیم زیر بار تصمیمات آمریکا برویم

وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد کشورهای اروپایی متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانیم زیر بار تصمیمات آمریکا برویم.

مقام فرانسوی: دیگر نمی‌توانیم زیر بار تصمیمات آمریکا برویمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، "برونو لو مر" وزیر اقتصاد فرانسه امروز جمعه در ارتباط با ایران اعلام کرد کشورهای اروپایی متوجه شده اند که دیگر نمی توانیم زیر بار تصمیمات آمریکا برویم.

وزیر دارایی فرانسه تاکید کرد پاریس به دنبال دریافت مدت‌ زمان طولانی‌تر از آمریکا برای شرکت‌هایی مانند رنو و توتال است. وی در عین حال افزود حاکمیت اتحادیه اروپا در درازمدت باید ارتقا یابد.

وزیر دارایی فرانسه گفت: «کشورهای اروپایی باید موضع محکم تری علیه دولت آمریکا با توجه به اقدام این کشور در زمینه توافق هسته‌ای اتخاذ کنند و به بندگان آمریکا تبدیل نشوند.»

وی افزود: «آیا ما می‌خواهیم در حالی که سر مان را به زیر انداخته‌ایم، فرمانبردار آمریکا باشیم یا می‌خواهیم بگوییم که منفعت اقتصادی داریم و همچنان به تجارت با ایران ادامه خواهیم داد.»

لومر گفت: «اکنون زمان آن فرا رسیده که شرکت‌های اروپایی چشم‌های خود را باز کنند. اروپا نیازمند ساختار مالی جدیدی است که از آمریکا مستقل باشد.»

وی همچنین خواستار تشکیل یک سازمان اروپایی مشابه وزارت دادگستری آمریکا، برای مقابله با اقداماتی که واشنگتن علیه فعالیتهای تجاری شرکتهای خارجی اتخاذ می کند، شد.

این مقام فرانسوی در جریان تماس تلفنی با «استفان منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا از وی خواسته است که برای شماری از شرکت‌های فرانسوی مدت زمان بیشتری برای خروج از بازار ایران در نظر بگیرد و یا اینکه در مورد آنها استثنا قائل شود.

ترامپ سه‌شنبه شب با وجود مخالفت طرف‌های اروپایی امضاکننده توافق هسته‌ای با ایران اعلام کرد که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج می‌شود. این اقدام واکنش‌های انتقادی فراوانی را به دنبال داشت و به غیر از رژیم صهیونیستی و چند کشور عربی، هیچ کشور دیگری در جامعه جهانی از این اقدام استقبال نکرد.

انتهای پیام/

انتقاد فرانسه از انفعال اروپا در برابر آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
كلا هر كي سعي كنه آمريكا رو راضي كنه وقتشو تلف كرده
آخرین اخبار