واکنش شهرداری به ضرب و شتم یک کارگر توسط مامور خاطی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 7 در واکنش به ضرب و شتم یک کارگر توسط مامور شهرداری گفت: مامور خاطی اخراج شد.

واکنش شهرداری به ضرب و شتم یک کارگر توسط مامور خاطیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس مافی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 7 در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» در باره ماجرای ضرب و شتم یک کارگر توسط مأمور شهرداری گفت: تعدادی از شهروندان به دلیل اینکه پسماند خشک از مبدأ جدا نمی‌شود و پسماند با ارزش همراه باقی پسماندها داخل مخزن می‌آید، اقدام به زباله‌گردی می‌کنند که باعث ایجاد بیماری می‌شود.

وی افزود: در همین راستا با پیمانکارانی قرارداد بسته‌ایم تا پسماند خشک را جمع‌آوری کنند. این پیمانکاران نیز افرادی را استخدام کردند که از زباله‌گردی تعدادی از شهروندان جلوگیری کنند.

مافی با اشاره به فیلم منتشر شده از این ضرب و شتم گفت: فرد خاطی نیروی تحت استخدام شرکت خصوصی پیمانکار بوده است که یکی از وظایف او جلوگیری از زباله‌گردی شهروندان است؛ به علت برخورد نامناسب و خارج از شئونات، با وی برخورد کردیم و اشد مجازات یعنی اخراج را برایش در نظر گرفتیم. همچنین با پیمانکار مربوطه برخورد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این افراد آموزش دیده‌اند و با چه معیارهایی استخدام می‌شوند، گفت: برای انعقاد قرارداد با شرکت پیمانکار، این شرکت باید مجوزهای لازم داشته باشند و افرادی که استخدام می‌کنند باید آموزش‌های لازم را دیده‌ باشند. همچنین از آن‌ها تعهداتی ضمن استخدام دریافت می‌کنیم.

مافی افزود: نمی‌شود رفتار یک فرد را به تمام پرسنل نسبت داد، اما سعی می‌کنیم با آموزش بیشتر از اینگونه اتفاقات جلوگیری کنیم. در راستای حفظ کرامت شهروندان، سامانه نظارت شهرداری با شماره های 137 و 1888 را ایجاد کردیم تا شهروندان هرگونه نارضایتی از شهرداری را گزارش دهند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 7 با بیان اینکه گاهی این اتفاقات اجتناب ناپذیر است، گفت: من به عنوان مسئول عذرخواهی می‌کنم رسانه یکی از دستگاه‌های نظارتی مردم می‌باشد، از منتشر شدن این فیلم‌ها ممانعت نمی‌کنم اما خواهشمندم به محض مشاهده اینگونه رفتارها به سامانه 137 و 1888 گزارش دهند تا رسیدگی‌های لازم صورت گیرد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه ضمن انعقاد قرارداد با پیمانکار، نظام‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی مطرح می‌شود و پیمانکار باید به تمامی بندهای آن پایبند باشند، گفت: باید آموزش‌هایی که توسط پیمانکار به افراد داده می‌شود، قوی‌تر باشد و همچنین ما نیز بر نحوه آموزش آنها نظارت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

پاسخ مسئولان شهرداری تهران درباره فیلم ضرب و شتم یک کارگر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار