غفوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بازار ارز در انتظار وعده‌های دولت

کارشناس مسائل بانکی گفت:دولت قول داده است که نرخ ارز را به یک ثبات نسبی برساند.

نوسانات نرخ ارز طی دوسال گذشتهمحمدرضا غفوری کارشناس بانکی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نوسانات نرخ ارز طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ اظهار کرد: ثبات شاخص‌ها و تعادل اقتصادی،  از عواملی هستند که باید برنامه ریزی شود این درحالی است که ذغدغه دولت، ثبات نرخ ارز و تک نرخی شدن آن است.

وی ادامه داد: نرخ ارز، یکی از مؤلفه‌های تاثیرگذار و تاثیرپذیر اقتصاد در سیاست‌های پولی و مالی یک کشور است و سیاست گذاران پولی و مالی ابتدا باید اهدافی را که در تعیین نرخ ارز دنبال می‌شود، مشخص کنند، چرا که چگونگی مدیریت و کنترل نرخ ارز به هدفی بستگی دارد که دنبال می‌شود.

غفوری با اشاره به اینکه ثبات نرخ ارز از سال ۹۶ شروع شد تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز در عملکرد اقتصادی کشور نقش اساسی دارند. از این رو، برای بررسی تاثیر نوسانات نرخ ارز بر رشد تولید و تقاضای کشور، قضاوت در مورد مقدار مطلوب این نوسانات، امری اجتناب‌ناپذیر است.

این کارشناس بانکی با بیان اینکه هرچه بازار باثبات‌تر باشد اقتصاد کشور وضعیت بهتری به خود می‌گیرد، گفت: طی سال‌های اخیر برای جلوگیری از خروج ارز و کاهش تاثیر عوامل بیرونی بر آن،مسئولان به اعمال سیاست های ارزی درکشور مبادرت ورزیدند.

به گفته غفوری، دولت قول داده است که نرخ ارز را به یک ثبات نسبی برساند.

کارشناس مسائل بانکی در پایان گفت:نوسانات نرخ ارز طی سال‌های 95 و 96 به بیشترین میزان خود رسیده است.

انتهای پیام/

صعود دنباله دار نوسانات نرخ ارز طی دو سال گذشته

برچسب ها: بانک مرکزی ، نرخ ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار