ضرورت تدوین برنامه توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در مناطق محروم

استاندار قزوین گفت: برای ماندگاری روستاییان در روستا‌ها باید برنامه توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در مناطق محروم تدوین شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه شورای توسعه راهبردی گفت: جمعیت ۷۶ درصدی روستا‌ها در حال حاضر به ۳۰ درصد کاهش یافته که یکی از دلایل آن، این است که فقط به خدمات رسانی زیربنایی و عمرانی روستا‌ها توجه شده و از تقویت ابعاد زندگی، توسعه و فضاسازی حوزه‌های فرهنگی؛ اجتماعی و اقتصادی در این مناطق غفلت شده است.

زاهدی همچنین یکی از عمده‌ترین دلایل وجود مناطق محروم در کشور را نبود برنامه و بی توجهی به برنامه ریزی و اجرایی کردن آن در تصمیمات بیان کرد.

استاندار با تاکید بر به روز رسانی سند راهبری شهرستان‌های استان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید تا یک ماه آینده بررسی برنامه‌های خود را به معاونت اقتصادی اعلام کنند تا با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی این سند اصلاح و در قالب یک برنامه مشخص به وزارت کشور ارسال شود.

زاهدی همچنین گفت: فراهم ساختن زمینه‌ی مناسب و اجرای برنامه‌های تشویقی برای حضور سرمایه گذاران در مناطق محروم استان یک ضرورت است که مدیران باید به آن توجه خاصی داشته باشند.

وی افزود: شهرستان آوج منطقه محروم در استان است که باید مورد توجه قرار گیرد، ولی درباره افزایش اعتبارات تخصیص یافته به این شهرستان لازم است که بررسی کارشناسی انجام شود.

بابایی صالح نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: علی رغم بارش فراوان در این منطقه برنامه‌ای برای مهار آب‌های سطحی وجود ندارد و مردم آن برای آب شرب و کشاورزی دچار مشکل هستند.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه شورای توسعه راهبردی قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار