معاون وزیر راه و شهرسازی :

اجرای سامانه جامع املاک و مسکن زمان بر است / اراضی مسکن اجتماعی آماده واگذاری به تمامی ارگان‌هاست

عظیمیان گفت: سامانه جامع املاک و مسکن برای شناسایی خانه‌های خالی در مرحله طراحی قرار دارد و راه‌اندازی آن زمان بر است.

سامانه جامع املاک و مسکن در مرحله طراحی است/ اراضی مسکن اجتماعی آماده واگذاری به تمامی ارگان‌هاستحمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سامانه جامع املاک و نقل‌ و انتقالات در مرحله طراحی قرار دارد، اظهار کرد: اجرایی شدن این سامانه زمان‌ بر است و ما تمامی تلاش خود را برای راه‌اندازی هر چه سریعتر این سامانه با استفاده از نیروهای متخصص به کار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه میزان خانه‌های خالی موجود در کشور کاهش می‌یابد بنابراین این مهم نقش موثری در بهبود وضعیت بازار رهن و اجاره خواهد داشت.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: با کاهش نرخ سود بانکی و  افزایش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات، میزان رونق در  بازار مسکن دو چندان می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت مسکن اجتماعی نیز گفت: ساخت این واحدها برای خانواده‌های دو معلول و تحت پوشش کمیته‌امداد در حال انجام است. سازمان ملی  زمین مسکن آماده واگذاری زمین این واحدها در تمامی  شهرهای کشور است.

عظیمیان درباره عدم واگذاری زمین به بنیاد مسکن برای ساخت مسکن اجتماعی نیز گفت:وجود ناهماهنگی  و فقدان احراز صلاحیت برای سازمان ملی  زمین ومسکن باعث این اتفاق شد اما بعد از مرتفع شدن این موانع، زمین این واحدها آماده واگذاری است.

وی در پایان گفت: سازمان ملی زمین و مسکن موظف است تمامی اراضی لازم برای مسکن اجتماعی را در هر نقطه‌ای از کشور تأمین کند.

انتهای پیام/

 کاهش تعداد خانه های خالی از سکنه با اخذ مالیات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
توی دو سال خیلی نمیشه کاری کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
قیمت مسکن در بعضی از مناطق تهران خیلی بالاست
آخرین اخبار