معاون پژوهش و برنامه ریزی نهاد کتابخانه‌های کشور در اراک مطرح کرد؛

عضویت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کتابخانه‌های کشور

معاون پژوهش و برنامه ریزی نهاد کتابخانه‌های کشور از عضویت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارنفر در کتابخانه‌ها خبرداد.

عضویت ۲ میلیون و چهارصد هزارنفردر کتابخانه‌های کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در مراسمی از زحمات و خدمات ۱۵ ماهه علی اکبر احمدی سرپرست سابق کتابخانه‌های استان مرکزی قدردانی و حجت الاسلام عباس دانشی به عنوان مدیر کل جدید معرفی شد.

متولیان معاون پژوهش و برنامه ریزی نهاد کتابخانه‌های کشور در این مراسم گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارنفر در کتابخانه‌های کشور عضو هستند.

متولیان افزود: در کشور بیش از ۲ هزارو ۴۰۰ کتابخانه عمومی و هزار کتابخانه مشارکتی داریم که این افراد عضو این کتابخانه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های سیار روستایی حدود ۲۰ درصد ظرفیت جغرافیایی را پوشش می‌دهد، اضافه کرد: این ظرفیت باید با مشارکت خیران و بخش‌های فرهنگی و شهرداری‌ها توسعه پیدا کند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی نهاد کتابخانه‌های کشور با اشاره به کتابخانه مرکزی در حال ساخت در اراک هم گفت: با همت مسئولان استان ظرفیت مردمی و خیرین این پروژه تکمیل خواهد شد و ما هم حمایت خواهیم کرد چرا که استان مرکزی دیار نخبگان و فرهنگ و تمدن ایرانی است و سرعت کم پیشرفت طرح کتابخانه مرکزی قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه استان مرکزی یکی از قطب‌های مهم صنعت کشور است، بیان کرد: پیوند فرهنگی با حوزه صنعت و تولید با توسعه بستر‌های مطالعه هدفمند و تغییر عادات روزمره مردم به تفکر پرسشگر محقق می‌شود و که تلاش مسئولان و برنامه ریزان این استان را می‌طلبد.

انتقاد از کمبود سرانه مطالعه و کتاب در کشور و استان مرکزی

حقیقی معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکز هم ضمن انتقاد از کمبود سرانه مطالعه و کتاب در کشور و استان، گفت: نهاد کتابخانه‌ها بسیار حائز اهمیت است و باید با فرهنگ سازی، سرانه مطالعه و کتاب را در استان بالا ببریم.

حقیقی افزود: پیشرفت دنیا مدیون و مرهون کتاب و مطالعه است و به همین دلیل هیچ کس نتوانسته است با پیشرفت فن آوری اطلاعات، کتاب را حذف کند.
علی اکبر احمدی سرپرست سابق کتابخانه‌های استان مرکزی هم در این مراسم آماری از کار‌های خود ارائه داد و افزود:هزار و ۱۵۰ نشست کتابخانه انجام شده و بیش از ۷ هزار نفر در این نشست مشارکت داشتند که این کار‌ها مدیون زحمت همکاران و حمایت‌های مسئولان کشوری و استانی بوده است.

در پایان هم حجت الاسلام دانشی مدیرکل جدید کتابخانه‌های استان مرکزی ضمن بر شمردن ظرفیت‌های فرهنگی و صنعتی استان مرکزی از مسئولان، مردم و مدیران صنایع و خیرین فرهنگی خواست تا خادمان آنان را در ارتقاء فرهنگ کتابخوانی و ساخت کتابخانه‌ها یاری دهند.

استان مرکزی ۷۳ کتابخانه نهادی، ۹ مشارکتی با یک میلیون و دویست هزار جلد کتاب و ۵۲هزار نفر عضو دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.