در تیتر امشب مطرح شد؛

بررسی مشکلات بنگاه های تولیدی/لزوم تسریع روند تامین سرمایه در گردش صنایع کوچک

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک گفت:طی جلساتی که با مدیران بانک ها داشتیم مقرر شده تا روند تامین سرمایه در گردش  واحد های تولیدی تسریع شود.

بررسی مشکلات بنگاه های تولیدی/لزوم تسریع روند تامین سرمایه در گردش صنایع کوچکبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نجفی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در برنامه تیتر امشب در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی گفت:بخشی از مشکلات تولید همچون  مالیات ،بیمه ، تامین نقدینگی به صورت عام است که به بیشتر واحدهای تولیدی درگیر آن هستند.

وی ادامه داد:بخشی مشکلات همچون تامین تکنولوژی روز،بهبود کیفیت ،بازار یابی نیز در هر کدام از واحدهای تولید باید به صورت جداگانه بررسی و حل و فصل شود که بدین منظور 1000 مشاور در سازمان صنایع کوچک استخدام شده تا مشکلات هر واحد را به طور جداگانه شناسایی کنند و برای رفع آن راهکارهای مناسب ارائه دهند.

نجفی با بیان اینکه حرکت های خوبی در راستای تقویت صنایع کوچک شده گفت: در این راستا  بازسازی و نوسازی 1700 واحد صنایع کوچک در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: همچنین مقرر شده در سال جاری با تامین سرمایه مناسب از محل تسهیلات اعطایی10 درصد از صنایع کوچک صادرات گرا شوند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک در خصوص راهکار رفع مشکل تامین سرمایه در گردش واحد ها تصریح کرد:بانک در این شرایط باید با تمام توان وارد شوند؛طی جلساتی که  با مدیران بانک ها داشتیم قرار شد شرایطی ایجاد شود تا روند تامین سرمایه در گردش  واحد های تولیدی تسریع شود و هر درخواست بیش از یک ماه طول نکشد.

وی در خصوص زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات گفت:زمان بازپرداخت با توافق با بانک ها انجام می شود البته در مناطق محروم شرایط خاص و بهتری دارد.

بر اساس این گزارش هاشمی رئیس  هیات مدیره یک شهرک صنعتی در خصوص مشکلات تولید کنندگان اظهار داشت:تسهیلات 18 هزار میلیارد تومانی، مشکلات صنایع کوچک را به طور کامل برطرف نکرده چراکه  این مبالغ بیشتر به بنگاههایی اعطا شده که زیاد مشکلی نداشتند و تولیدکنندگانی که به دلیل مشکلات مالی چک برگشتی داشتند نتوانستند از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی ادامه داد :همچنین زمان بازپرداخت  6 ماه ، یک سال و 18 ماه در شرایط موجود برای تولید کنندگان سخت است و باید زمان تنفس بیشتری برای بازپرداخت اقساط در نظر گرفته شود.

هاشمی گفت:برای حمایت از تولید باید جلوی صادرات بی رویه مواد اولیه گرفته شود تا فضای کسب و کار بهبود یافته و زمینه برای تولید داخلی فراهم شود.

تشریح عملکرد کارگروه های رفع مشکلات واحدهای تولیدی

بر اساس این گزارش یاوری نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این ارتباط اظهار داشت: مشکلات اقتصادی یک امر غیر طبیعی نیست اما نیاز است تا با همکاری همه دستگاه ها این مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها گفت: ریاست این کارگروه ها به عهده استاندار است.

این مقام مسئول افزود: با تشکیل کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور و کارگاه‌های استانی، مدت‌زمان رسیدگی به وضعیت بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار کاهش‌یافته است.

یاوری درباره آمار‌های منتشر شده مبنی بر شناسایی1400 بنگاه اقتصادی مشکل دار گفت: در این خصوص کارگروه‌های رفع موانع تولید در سطح استانی و ملی تشکیل شده است تا مشکلات بنگاه‌های شناسایی شده در هر استان در سطوح ملی و استانی بررسی شود.

وی تصریح کرد: این بنگاه‌های اقتصادی عمدتاً با مشکلاتی از جمله سرمایه در گردش، تعویق در پرداخت حقوق کارگران، مشکل در فروش محصول، تجهیزات فرسوده و عدم توانایی رقابت در بازار مواجه هستند. همچنین رکود، تحریم و قوانین دست و پا گیر هم از دیگر مشکلات تولید محسوب می شود.

بر اساس این گزارش باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در خصوص عملکرد مجلس برای رفع مشکلات تولید گفت: یکی از مشکلات عمده بخش تولید ، بحث مالیات بر ارزش افزوده  است که 5 سال به صورت آزمایشی اجرا  و یک سال دیگر هم تمدید شد ؛ در طول این مدت نابسامانی هایی در بخش تولید به وجود آورد که  مقرر شده این موضوع ظرف یکی دو ماه آینده در مجلس تعیین تکلیف شود.

وی گفت: بخشی از مشکلات بنگاه های تولیدی، مربوط به دولت و بخش دیگر مربوط به مجلس است که با هماهنگی مجلس و دولت باید این مشکلات برطرف شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار