در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حمایت از کالای ایرانی یعنی مرغ همسایه را غاز ندانیم!/ کارهای دم دستی و زودگذر را کنار بگذاریم

یک تهیه‌کننده سینما معتقد است، برای تحقق واقعی شعار حمایت از کالای ایرانی باید از سلیقه مرغ همسایه غاز است، فاصله گرفت.

کریمیمهدی کریمی تهیه کننده سینما با تحلیل و بررسی شعار حمایت از کالای ایرانی در سینما، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اگر بخواهیم این مقوله را در سینما بررسی کنیم باید گفت: سالهاست در سینما عملی شده، اما نکته آن تفسیر و معانی مختلفی است که نسبت به این موضوع وجود دارد. به نظرم به راحتی نشود از سلیقه مرغ همسایه غاز است، فاصله گرفت.

وی اظهار کرد: ما در این سال‌ها رفتار دوگانه‌ای داشتیم؛ وقت‌هایی حضور بین المللی را به معنی ابلاغ پیام انقلاب و هنر ایرانی تبلیغ کردیم و گاهی با وادادگی و پس زدگی پیش رفتیم.

این تهیه کننده اضافه کرد: به شخصه فکر می‌کنم از سوی متولیانی ضربه می‌خوریم که از شعار‌های سال فقط به منافع شخصی رسیدند و با تذکر نمی‌توان اخلاق سودجویانه و یک طرفه آن‌ها را درست کرد. این افراد بلافاصله پس از مطرح شدن شعار سال کار‌های دم دستی انجام می‌دهند تا فقط گفته باشند، کاری انجام دادیم، اما واقعیت چیز دیگری است.

کریمی ادامه داد: به عنوان نمونه در حوزه صنعت دوره‌ای رشد کردیم و سری در سر‌ها در آوردیم؛ اما همه آن‌ها مقطعی و زودگذر بود. چون به خاطر منافع افرادی خاص به راحتی تیشه به ریشه صنعت ما زده شد.

تهیه کننده"آژانس شیشه ای"بیان کرد: اگر بخشی از شعار سال را به عنوان تذکر در نظر بگیریم، در صورتی مناسب و تاثیرگذار می‌شود که عمیقا جلو برود. در غیر این صورت با سطحی نگری متضرر خواهیم شد. جنس ایرانی شاید به لحاظ کمیت و کیفیت بازار ایران را پوشش دهد، اما نیاز به صبوری، برنامه ریزی مدون و... دارد تا در جهان سری بین سر‌ها در بیاورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار