مدیر عامل بیمه سلامت گفت: طی سه روز آینده با تزریق هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت قسمتی از بدهی ارائه دهندگان خدمات بهداشتی درمانی پرداخت می‌شود.

تزریق هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت طی 3 روز آینده/ هزینه 900 میلیاردی بیماران خاص در بیمه سلامتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طاهر موهبتی مدیر عامل بیمه سلامت صبح امروز در نشست خبری که برگزار شد، اظهار کرد: امروز حدود 64 هزار نفر در کشور با عنوان بیمار خاص در سازمان بیمه سلامت تحت پوشش و حمایت قرار دارند به طوریکه سالیانه 900 میلیارد تومان برای این افراد در کشور هزینه می‌شود که در این بین بیشترین هزینه برای بیماران دیالیزی در نظر گرفته می‌شود.

موهبتی عنوان کرد: بیماران هموفیلی با سرانه 29 میلیون تومان بیشترین هزینه را در کشور دارند و امروزه چهار هزار و 900 بیمار هموفیلی در ایران به ثبت رسیده است.

مدیرعامل بیمه سلامت با بیان اینکه سرانه بیماران دیالیزی 27 میلیون تومان است، هزینه‌های بیماران دیالیزی و هموفیلی به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم قرار دارد که این افراد تحت پوشش خدمات بهداشتی درمانی بیمه سلامت هستند.

20 هزار نفر در کشور دچار بیماری ام‌اس هستند

وی با اشاره به اینکه امروزه 20 هزار نفر در کشور دچار بیماری ام‌اس هستند و سالیانه 15 میلیون تومان بابت هر نفر هزینه می‌شود، افزود: کارهای خوبی برای بیماران خاص در سازمان بیمه سلامت در حال انجام است و من امیدواریم این اقدامات نسبت به سال‌های گذشته ارتقاء پیدا کند.

موهبتی در خصوص پرداختی بدهی دهندگان خدمت ادامه داد: یکی از چالش‌های مهم ما تأمین منابع مالی است، به طوریکه در سال 96 داروخانه‌ها حدود 11 ماه و دانشگاه‌ها نیز 13 ماه از بیمه سلامت طلب داشته و وضعیت بدهی ما به بخش‌های خصوصی نیز به همین اندازه بوده است.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل لازم برای ایجاد نظم در پرداختی‌های سال 97 صادر شده است، تاکید کرد: ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی به دلیل بدهی‌ها دچار مشکلات مختلفی شدند که با تمهیدات در نظر گرفته شده، قول‌های مساعدی به آنها داده شده است.

بدهی بیمه سلامت به دانشگاه‌ها از طریق اوراق پرداخت می‌شود

مدیرعامل بیمه سلامت اضافه کرد: امروز بدهی ما به داروخانه‌ها به ماه اسفند 96 رسیده است و پرداختی‌های دانشگاه‌ها نیز قرار است از طریق اوراقی که در سه ماه اول سال به وسیله دولت منتشر می‌شود و از محل اوراق پرداخت شود.

موهبتی با اشاره به اینکه قرار است اسناد بستری ظرف مدت 45 روز به بیمه سلامت تحویل و 20 روز بعد از آن تمام پرداختی‌ها انجام شود، اظهار کرد: برای اخذ تخصیص‌ها به منابع مالی کارهای خوبی انجام شده است؛ به طوریکه بعد از تزریق منابع مالی به بیمه سلامت هیچ پولی در حساب بانکی این سازمان باقی نمی‌ماند و با تزریق منابع مالی بدهی ارائه‌ دهندگان‌ خدمت پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: ظرف سه روز آینده مبلغ هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت تزریق و طلب ارائه دهندگان خدمت نیز پرداخت می‌شود؛ کمبود نقدینگی یکی از مشکلات جدی داروخانه‌هاست و ما به عنوان سازمان بیمه سلامت داروخانه‌ها را در اولویت کارهای خود قرار می‌دهیم.

موهبتی در خصوص ابلاغ 100 گاید‌لاین اظهار کرد: ابلاغ گاید‌لاین‌ها باعث ایجاد مدیریت منابع به بیمه‌ها و هزینه‌ها می‌شود، امسال 14 گایدلاین و در سال گذشته 36 گایدلاین ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: به دنبال تصویب بودجه چهار هزار و 750 میلیاردی هستیم و امیدواریم که سازمان برنامه و بودجه از ما حمایت‌های کافی انجام دهد تا این مبالغ در اختیار دانشگاه‌ها در قالب اوراق عرضه قرار دهیم.

در حال تکمیل/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار