افتتاح مرکز توانبخشی هلال احمر خراسان شمالی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی گفت: به زودی مرکز توانبخشی هلال احمر با تامین اعتبارت مورد نیاز در استان خراسان شمالی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛  محسن نجات مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر با بیان این که هم اکنون خدمان کلینیک درمانی با مشارکت علوم پزشکی استان خدمات درمانی و پزشکی ارائه می‌کند ، گفت: افتتاح مرکز توانبخشی ، آب درمانی و فیزیوتراپی با تجهیز تخت‌های بیشتر در آینده نزدیک با تامین اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به نامگذاری شعار همه جا برای همه به نام شعار هفته هلال افزود: اجرای طرح دوام (داوطلب واکنش اضطراری محلات) با مشارکت هلال احمر، مدیریت بحران و شهرداری، طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) را از برنامه‌های آتی هلال احمر استان است.

نجات با اشاره به این که تمرکز اصلی هلال احمر در آموزش همگانی است ، افزود: هلال احمر خراسان شمالی برای بازتوانی پرسنل و امداد رسانی و امدادگری در حوزه‌های مختلف روز‌های پنج شنبه هرهفته به عنوان روز دانش و تجربه پرسنل اجرا می‌شود.

وی همچنین اجرای طرح جوانانه که در قالب خدمات امدادی هلال احمر به صورت پایلوت در استان اجرا خواهد شد، گفت:  شاخص‌های هم اندیشی و گفتمان دینی، کسب زندگی دینی، کانون‌های دانشجویی، اردوی جهادی، فعالیت‌های بشر دوستانه و پژوهش محوری که دانشجویان و دبیران دانشجویی متولیان این طرح هستند تابستان امسال در استان برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی تاب آوری اجتماعی و شهری در فشار‌های روانی حوادث را از دغدغه‌های هلال احمر بیان کرد.

وی گفت: طرح دادرس با مشارکت ۱۵۰ مدرسه و حضور ۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز آموزش‌های مهارت و امدادی با هدف تشکیل تیم‌های مدیریت بحران در مدارس اجرا شد.

نجات افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های هلال احمردر غرفه‌های امداد ، آتش نشانی، بهداشت و درمان و... همایش نکوداشت به عنوان تلاش ماندگار، برگزاری بازارچه خیرین دانشگاه علوم پزشکی، کوهپیمایی ایستگاه سلامت در محل برگزاری نماز جمعه و... از برنامه‌های هفته هلال احمر در استان برشمرد.

وی در ادامه خدمت رسانی ۲۵ پایگاه امدادی با هزار و ۲۴۰ نفر روز امدادگری و ۷۶۸ نفر روز جوان در اجرای طرح نوروز از خدمات هلال احمر در استان برشمرد.

ابوالفضل محبان معاون امداد و نجات هلال احمر استان در این جلسه با بیان این که هم اکنون ۱۲ پایگاه نجات و امداد جاده‌ای در استان فعالیت دارند، گفت: هم اکنون وضعیت انبار‌ها و تجهیزات امدادی هلال احمر استان در وضع مطلوبی است، ولی به میزان استاندارد که برای ۲ درصد جمعیت استان تجهیزات امدادی داشته باشیم فاصله داریم.

وی اظهار کرد: هم اکنون اقلام امدادی و خوراکی مورد نیاز در انبار‌های هلال احمر استان مهیا است.

انتهای پیام/ ب 

اجرای طرح جوانانه که در قالب خدمات امدادی هلال احمر به صورت پایلوت در استان اجرا خواهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.