سهمیه آسیایی نماینده فارس در خطر

هندبالیست‌های کازرون برای حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا و پرداخت ورودی این مسابقات تنها ۴ روز فرصت پیش رو دارند.

پاکدل رئیس هیئت هندبال فارس در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: تیم هندبال شهرداری کازرون برای حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا با مشکل مالی رو به رو است.

وی افزود: تیم هندبال کازرون برای حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا، حداقل به ۶۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز دارد که ۱۵۰ میلیون تومان وثیقه اطمینان شرکت در این مسابقات و مابقی هزینه اعزام تیم است.

نائب رئیس فدراسیون هندبال ادامه داد: این تیم فصل گذشته نائب قهرمان لیگ برتر هندبال کشور شد و برای نخستین بار جواز حضور در مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا را کسب کرد.

وی با بیان این که نماینده هندبال فارس برای شرکت در مسابقات آسیایی نیاز به اسپانسر و حمایت استانی دارد، افزود: در حالی که در فصل پیش هم قرار بود شهرداری کازرون ۳۰۰ میلیون تومان به این تیم کمک کند تنها ۷۰ میلیون تومان را تامین کرد و بقیه هزینه را خیران پرداخت کردند تا تیم کازرونی توانست به عنوان قهرمانی دست یابد.

پاکدل با اشاره به قول استاندار فارس در شورای اداری کازرون مبنی بر حمایت از این تیم گفت: باید در سه روز آینده وثیقه به فدراسیون پرداخت شود تا شانش حضور ورزشکاران فارس در مسابقات هندبال باشگاه‌های آسیا از دست نرود.

رئیس هیئت هندبال فارس گفت: تیم گچساران که در فصل قبل قهرمان مسابقات هندبال مردان کشور شد، آماده حضور در مسابقه باشگاه‌های آسیا هستند و تیم سپاهان اصفهان که در فصل گذشته عنوان سوم مسابقات هندبال باشگاه‌های کشور را کسب کرده، برای حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا به جای نماینده فارس اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان این که نباید این فرصت از تیم کازرون گرفته شود، افزود: تیم هندبال کازرون امسال تنها نماینده فارس در رشته‌های ورزشی مختلف است که می‌تواند در مسابقات آسیایی شرکت کند و همه استان باید برای حضور این تیم در مسابقات باشگاه‌های آسیا تلاش کنند.

پاکدل گفت: فدراسیون ایران در صورت اعلام آمادگی برای حضور در مسابقات آسیا و سپس انصراف از حضور در این مسابقات، باید ۱۵۰ میلیون تومان خسارت به فدراسیون آسیا پرداخت کند که برای این خسارت، از تیم‌های اول و دوم دارای شرایط حضور در مسابقات، وثیقه دریافت می‌کند.

رییس هیئت هندبال فارس افزود: این در حالی است که ۴ نفر از اعضای تیم نفت و گاز گچساران هم استان فارسی هستند و در لیست افراد دعوت شده به اردوی تیم ملی، ۷ نفر استان فارسی حضور دارند که نشان دهنده پتانسیل استان فارس در این رشته ورزشی است.

وی گفت: تیم کازرون برای شرکت در مسابقات فصل آتی باشگاه‌های هندبال کشور به اسپانسری قوی نیاز دارد و در صورت کسب اسپانسر، حتما به عنوان قهرمانی هندبال باشگاه‌های کشور دست خواهد یافت.

تیم هندبال شهید چمران لارستان پارسال هم برای حضور در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا، با مشکل مالی رو به رو شد که در لحظه آخر با کمک مالی بخش خصوصی به این مسابقات اعزام شد.

انتهای پیام/ن

سهمیه آسیایی تیم هندبال شهرداری کازرون در خطر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار