دانستنی‌های علمی؛

تاثیر لبنیات در کاهش وزن/ اضطراب چگونه به وجود می‌آید؟/برای رفع بوی بد دهان این روش را امتحان کنید/ معجونی عالی برای درمان فوری سرفه

هیپوکامپ یا اَسبَک قسمتی از مغز و مسئول یادگیری است و از دو قسمت خمیده و منحنی وار تشکیل شده است، هیپوکامپ در مغز بیشتر پستانداران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

با لبنیات لاغر شوید 

اگر به دنبال کاهش وزن  هستید بهتر است بدانید  به تازگی محققان ثابت کرده‌اند که مصرف لبنیات کم چرب اثر ورزش را در کاهش وزن افزایش می‌دهد.

نتایج این تحقیقات که در Daily news منتشر شده است نشان می‌دهد مصرف لبنیات کم چرب خصوصا ماست موجب می‌شود فعالیت‌های ورزشی برای کاهش وزن تا ۳۱ درصد اثر بیشتری داشته باشد.

مصرف لبنیات کم چرب بیشتر در حذف چربی‌های شکمی موثر بوده است؛ در حقیقت بیشترین کاهش وزن در ناحیه شکم رخ می‌دهد.

اثر لبنیات کم چرب در کاهش وزن/ اضطراب چگونه بوجود می آید/ معجون عالی برای کاهش سرفه / داوریی جدید در درمان گرفتگی عروق / راهکارهای جذاب برای رفع بوی بد دهان

تاثیر سلول‌های هیپوکامپ در ایجاد استرس

بسیاری از ما در مواقع حساس و سخت دچار استرس و اضطراب می‌شویم؛ اما اضطراب ما ناشی از فعالیت کدام قسمت مغز است؟.

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا با مطالعه بر روی موش‌های آزمایشگاهی و به کمک میکروسکوپ‌های ریز مینیاتوری دریافتند هنگامی که این حیوانات در شرایط سخت و استرس زا قرار می‌گیرند سلول‌هایی در قسمت هیپوکامپ مغز آن‌ها به طرز عجیبی فعال می‌شوند، این محققان نام این سلول‌ها را سلول‌های اضطراب نامیدند.

هیپوکامپ یا اَسبَک قسمتی از مغز و مسئول یادگیری بوده و از دو قسمت خمیده و منحنی وار تشکیل شده است، هیپوکامپ در مغز بیشتر پستانداران وجود دارد.

اثر لبنیات کم چرب در کاهش وزن/ اضطراب چگونه بوجود می آید/ معجون عالی برای کاهش سرفه / داوریی جدید در درمان گرفتگی عروق / راهکارهای جذاب برای رفع بوی بد دهان

تاثیر عسل و پیاز برای درمان سرفه 

سرفه واکنش دفاعی بدن برای دفع ترشحات بیماری‌ها یا حساسیت‌هاست، سرفه کردن به تنهایی مشکلی برای شخص ایجاد نمی‌کند با این وجود سرفه‌های طولانی مدت می‌توانند آزار دهنده و ناراحت کننده باشند.

طب سنتی برای کاهش سرفه کردن یک خوراکی مفید را به شما معرفی می‌کند و آن معجون عسل و پیاز است.

برای تهیه این معجون کافی است پیاز  ریز شده را درون یک ظرف عسل بریزید، به طوری که قطعات ریز پیاز در آن غوطه ور باشد؛ سپس ترکیب حاصله را در یک ظرف درب دار بریزید و به مدت ۱۲ ساعت آن را در دمای محیط قرار دهید، مصرف این معجون هر دوساعت یک بار موجب می‌شود سرفه‌ها به تدریج کاهش یافته و از بین بروند.

علاوه بر اینکه عسل و پیاز حاوی آنتی اکسیدان‌های زیادی هستند؛ بهتر است بدانید که پیاز خواص ضد میکروبی داشته و برای دفع خلط فوق العاده مفید است؛ عسل هم در نرم شدن سینه موثر بوده و تسکین دهنده درد‌های آن است.

اثر لبنیات کم چرب در کاهش وزن/ اضطراب چگونه بوجود می آید/ معجون عالی برای کاهش سرفه / داوریی جدید در درمان گرفتگی عروق / راهکارهای جذاب برای رفع بوی بد دهان

نوشیدن آب، راهی برای رفع بوی بد دهان

بوی بد دهان  معمولا به دلیل ناراحتی‌های گوارشی و مشکلات دهان و دندان بوجود می‌آید؛ مشکلی که بسیار آزاردهنده است و می‌تواند اعتماد به نفس فرد را به شدت کاهش دهد.

راهکار‌های زیادی برای برطرف کردن بوی بد دهان، دست‌کم به طور موقتی پیشنهاد شده است؛ یکی از روش‌های پرکاربرد برای رفع بوی بد دهان استفاده از شیرین کننده‌های بدون قند با اسانس‌های خوشبو مخصوصا نعناع است.

همچنین یکی از دلایل بوی بد دهان، خشکی دهان است که به دلیل عدم ترشح بزاق  به میزان کافی است؛ همراه داشتن یک بطری آب و نوشیدن از آن می‌تواند یک راهکار موثر در برطرف کردن بوی بد دهان باشد.

استفاده از دهانشویه‌ها و اسپری‌های خوشبوکننده دهان از دیگر روش‌های برطرف کردن بوی بد دهان به طور موقت هستند.

اثر لبنیات کم چرب در کاهش وزن/ اضطراب چگونه بوجود می آید/ معجون عالی برای کاهش سرفه / داوریی جدید در درمان گرفتگی عروق / راهکارهای جذاب برای رفع بوی بد دهان

دلیل گرفتگی عروق چیست؟

گرفتگی عروق و تصلب شرایین بر اثر تجمع چربی و کلسترول، ضایعات سلولی، کلسیم و به طور کلی هر ماده اضافی در رگ‌ها ایجاد می‌شود؛ تاکنون برای برطرف شدن گرفتگی عروق از دارو‌هایی مانند استاتین‌ها (نوعی داروی کاهنده کلسترول خون) استفاده می‌شد که نمی‌توانست این مشکل را به طور کامل برطرف کند.

مدیکال نیوز تودی در گزارشی خبر داد، پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه فینبرگ در آزمایشاتی موفق به کشف نوعی دارو شدند که می‌تواند پلاک‌ها و توده‌های چربی ایجاد شده درون رگ‌های خونی را به خوبی تجزیه کند.

این داروی جدید که حاوی نانوفیبر‌های مصنوعی است؛ بر روی موش‌های آزمایشگاهی به مدت هشت هفته آزمایش شد و مشخص شد که پس از این مدت توده‌های مزاحم درون رگ‌های  موش‌ها تا ۱۱ درصد از بین رفته است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
کبری اسعدی
۱۰:۱۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
عالی
Germany
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
پیازچه درمان قطعی سرفه مزمن 3 روز همراه با نهار وشام چند عدد پیازچه میل بفرمایید- تجربه کاملا شخصی خودم بوده و مطمئنم جواب مب دهد- در چند مورد که توصیه کرده ام جواب بسیار مثبت بوده است. البته ممکن است برای گوارش کمی مشکل ایجاد شود که برای رفع این مشکل هم بهتر است نهار و شام پلوهای بدون خورشت مانند ماش پلو ،گوجه پلو هویج پلو باشد و ماش پلو بهتر است از سایر غذاها
فرق پیاز و پیازچه در تر بودن طبیعت پیازچه است
آخرین اخبار