نشست ویژه بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵خرداد صبح امروز در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور برخی از مسئولین استان برگزارشد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛لطفی ،رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم،شهر قم نسبت به دیگر شهر‌ها دارای اولویت است زیرا که امام خمینی (ره) به عنوان یک مرجع تقلید قیام خود را از این شهر آغاز نمودند از همین رو در ایام سالگرد ارتحال آن امام باید ارگان ها با همدلی و صمیمیت بیشتر باهم همکاری کنند وتنها به زدن بنر اکتفا نکنند و برای این دوروز ۱۴ و ۱۵ برنامه های متنوعی داشته باشند

لطفی ،همچنین در ادامه گفت :زمان این مراسم امسال در ماه رمضان است و مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) روز 14 خرداد برگزار می‌شود و این مراسم پیش از اذان مغرب به پایان می‌رسد پس هر کدام از ارگان ها تا اونجا که توانایی دارد برای برپایی مراسم های افطار تلاش کند .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم افزود: باید پیش بینی کنیم که امسال مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) به صورت ویژه در شهر قم برگزار شود و این مراسم باید همراه با اطعام به صورت مردمی باشد.

لطفی با اشاره به قیام 15 خرداد اظهار کرد: امام خمینی(ره) بر زنده نگه داشتن این قیام تاکید داشتند و باید مراسم‌های ویژه ای در شهر قم و توابع برای زنده نگه داشتن قیام 15 خرداد برگزار شود.

وی ادامه داد: پس از روز 15 خرداد به فاصله کمی راهپیمایی روز جهانی قدس برای حمایت از مردم فلسطین در شهر همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود. وارگان ها باید برای ان هم برنامه ریزی کنند .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم افزود: باید از فرصت‌ روزهای 14 و 15 خرداد برای معرفی شخصیت امام خمینی(ره) در شهر قم استفاده کنیم و اطلاع رسانی خوبی در این زمینه توسط ارگان‌های مختلف در این روزها صورت بگیرد.

در پایان نیز ارگان ها نظرات خود را عنوان کردند و اعلام آمادگی کردند.

از جمله ان ها امادگی حرم مطهر برای اعزام خادمین در روز ۱۴ خردا به حرم امام بود همچنین مراسم شامگاه ۱۴ خرداد که قرار است در حرم حضرت معصومه برگزارشود و کار های اولیه ان انجام شده است .

همچنین بنیاد شهید نیز اعلام کرد که امسال قرار است وصیت نامه هایی از شهدا که در مورد امام ره است چاپ شود همچنین برگزار یادواره های شهدای انقلاب اسلامی هم از دیگر برنامه های این ارگان است .

سیار فرماندار استان نیز در این جلسه در خصوص یک سری از ستاد های منفی که قصد اختشاش در این تجمع هارو دارند گفت : وظیفه شورای هماهنگی استان است که ان هارو شناسایی کند و با ان ها صحبت و مذاکره کند.

وی همچنین با توجه به اینکه این ستاد ها اکثرا مشخص هستند و تعداد ان ها به ۶۰ یا هفتاد نفر هم نمیرسد گفت : نباید بگذاریم که این افراد بتوانند به راحتی در عقاید مردم تفرقه وارد کنند.

انتهای پیام/ح

برگزاری بزرگداشت سالگردارتحال امام خمینی (ره) درقم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار