خرداد پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خرید تضمینی برگ سبز چای از 34 هزار تن گذشت

معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای گفت: تاکنون بیش از 34 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 86 میلیارد و 600 میلیون تومان از چایکاران خریداری شد.

خرید تضمینی برگ سبز چای از 34 هزار تن گذشتگودرز خرداد پور معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای، اظهار کرد: تاکنون بیش از 34 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 86 میلیارد و 600 میلیون تومان از چایکاران خریداری شد.

به گفته وی، 85 درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و مابقی درجه دو است.

خرداد پور با اشاره اینکه تاکنون 8 هزارتن چای خشک در کارخانه‌های چای سازی استحصال شد، بیان کرد: اگرچه میزان برگ سبز خریداری شده نسبت به مدت مشابه سال قبل افت داشته است، اما تا پایان فصل برداشت نمی‌توان میزان دقیق آن را اعلام کرد.

این مقام مسئول با اشاره به تأثیر بارندگی‌های اخیر بر میزان تولید، گفت: با توجه به آنکه شرایط جوی یکی از عوامل مهم تأثیرپذیر در تولید به شمار می رود؛ بنابراین در صورت مساعدت وضعیت اقلیمی، میزان تولید افزایش خواهد یافت.

معاون بازاریابی سازمان چای با اشاره به تأثیر اجرای بیمه فراگیر باغات در کاهش خسارت چایکاران، تصریح کرد: میزان خسارت باغات در پایان دوره بهره‌برداری برآورد شده و براساس هکتار باغات خسارت کلی پرداخت می شود.

انتهای پیام/

اجرای بیمه فراگیر باغات، کاهش خسارت چایکاران به همراه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار