موگرینی: در نشست بروکسل برای نجات برجام تلاش خواهیم کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که به همراه وزیران خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه برای حفظ توافق هسته‌ای تلاش خواهند کرد و با کمک یکدیگر این توافق را نجات خواهند داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست اندیشکده مطالعات امنیتی اتحادیه اروپا مستقر در بروکسل با موضوع سیاست‌های اتحادیه اروپا پس از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) گفت: «اتحادیه اروپا و انگلیس واکنش‌هایی متحدانه درباره حمله سالزبری و نیز مسئله ایران داشته‌اند. ما همچنان به همکاری خود به عنوان یک طرف متحد برای دستیابی به هدفی دقیقا یکسان ادامه می‌دهیم.»

وی افزود: «روز سه شنبه، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس به بروکسل خواهد آمد و به همراه هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان و ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه برای حفظ توافقی که با یکدیگر و نیز به همراه چین و روسیه به دست آوریم تلاش و همکاری خواهیم کرد و با کمک یکدیگر این توافق (برجام) را نجات خواهیم داد. ما همچنین نشستی با وزرای خارجه سه کشور اروپایی برگزار خواهیم کرد و دیداری نیز با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران خواهیم داشت.»

انتهای پیام/

سخنان مسئول سیاست خارجی اروپا در بروکسل درباره برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار