رمضی خبر داد

اولین کاروان ورزش کارگری ایران به مسابقات جهانی فرانسه اعزام می‌شوند

سرپرست فدراسیون ورزش کارگری، گفت: اولین کاروان ورزش کارگری کشور که شامل ۱۰۰ نفر است به دومین دوره مسابقات جهانی شرکت‌ها اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جواد رمضی سرپرست فدراسیون ورزش کارگری در نشست خبری دومین مسابقات جهانی شرکت‌ها(لایول/فرانسه) که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به ظرفیت بالای کارگران در زمینه‌های مختلف، اظهار کرد: اولین کاروان ورزش کارگری کشور که شامل 100 نفر است به دومین دوره مسابقات جهانی شرکت‌ها اعزام می‌شوند.

وی افزود: این مسابقات در سال‌های زوج برگزار می‌شود که اولین دوره آن در سال ۲۰۱۶ بود و دوره بعدی آن نیز در سال ۲۰۱۸ است که جمهوری اسلامی ایران در آن حضور دارد.

رمضی گفت: تیم‌های کارگری کشورمان در ۲۰ رشته ورزشی به رقابت‌های جهانی شرکت‌ها که در لابول فرانسه برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

وی تیم‌های اعزامی شامل مردان و زنان هستند، افزود: زنان در دو تیم تنیس روی میز و دو میدانی حضور دارند و همچنین ۸۳ نفر مرد که در قالب ۶ تیم و ۵ رشته از جمله دو میدانی، تنیس روی میز، والیبال ساحلی، فوتسال و والیبال به این مسابقات اعزام می‌شوند. مسابقات از ۲ تا ۶ خرداد ماه ادامه دارد و زمان اختتامیه هم در همان روز ۶ خرداد است.

در ادامه ابراهیم صادقی فر، معاون فرهنگی-اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: امسال سال حمایت از کالای ایرانی و سالی متفاوت‌تر از سال‌های دیگر است و همه ما باید این سال را تکریم کنیم.

صادقی فر با بیان اینکه امسال وظیفه وزارت کار دو چندان شده است، گفت:حقوق کارگران امسال 19.8 درصد افزایش پیدا کرد که این افزایش گام کوچکی بود که امسال برای کارگران برداشته شد.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی، مهم‌ترین موضوع پیش روی تمام افراد جامعه در حوزه‌های مختلف است، تصریح کرد: ایجا نشاط و شادابی در جامعه بر تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی اثرگذار است، لذا باید حرکت و مسیر وزارت کار در راستای تحقق این شعار باشد.

معاون فرهنگی-اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ورزش ارتباط تنگاتگی با نشاط و شادابی دارد و در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز می‌تواند کمک بسزایی کند.

صادقی فر در ادامه بیان کرد: قهرمانی ما باید در دل ورزش همگانی باشد و اگر بهترین انتخاب را در بخش مسابقات جهانی داشته باشیم، به پیشبرد اهداف در این زمینه کمک خواهد کرد. اینکه اکنون ما در این مسابقات شرکت کرده‌ایم، صرف به دست آوردن مدال نیست، بلکه بیشتر بحث فرهنگی و اعلام هویت کشور مطرح است.

معاون فرهنگی-اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه باید وضعیت معیشت کارگران مناسب باشد تا نشاط در بین آن‌ها افزایش پیدا کند، افزود: با برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم، باید حداقل حقوق کارگران از تورم پیشی بگیرد. هوشمندانه رفتار کردن وزارت کار در این راستا باعث می‌شود سطح زندگی کارگران بهتر و بهتر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار