ارسال ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ملی عمران، معماری و شهرسازی کشور‌های جهان اسلام

دبیر علمی کنفرانس گفت: حدود ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسیده بود که از این تعداد ۲۵۰ مقاله بعد از بررسی پذیرفته شد و در کتابی چاپ می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سلطانی دبیر علمی کنفرانس با بیان اینکه این همایش در گرامی داشت انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی در سال ۲۰۱۸ برگزار شد گفت: ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح‌های عمران و شهرسازی، نقش فناوری نوین در مواد و مصالح ساختمانی، مهندسی ترافیک و حمل و نقل، معماری منظر، شاخص‌ها و الگو‌های توسعه پایدار شهری، بررسی میزان آسیب پذیری شریان‌های حیاتی شهر در مواقع بحران و چگونگی توسعه معماری اسلامی در شهر‌های ایران مهمترین مباحث و محور‌هایی بودند که در این کنفرانس یک روزه مطرح شد.

شهردار تبریز نیز در این کنفرانس گفت: کلان شهر تبریز روی یکی از خطرناک‌ترین گسل‌ها واقع شده است و در صورت وقوع زلزله آسیب‌های جبران ناپذیری به این شهر وارد خواهد شد چرا که زیرساخت‌های شهری برای مقابله با زلرله آماده نیست و ما نتوانستیم از تکنولوژی‌های نوین برای مقابله با زلزله استفاده کنیم.

ایرج شهین باهر افزود: برای داشتن شهری توسعه یافته باید در حوزه عمران شهری، زیرساخت‌های شهری، حمل و نقل شهری و فضا‌های عمومی و تاسیسات شهری کار‌های موثری انجام شود.

وی بیان کرد: بیشترطرح‌هایی که در معماری شهر‌ها استفاده می‌شودکپی هستند و شهر‌های ما از نبود یک طرح مجزا و خاص رنج می‌برد و باید برای حل این مشکل چاره اندیشی شود.

شهین باهر ادامه داد: باید با برگزاری مسابقات معماری، معماران استان را به پای کار بیاوریم و از طرح‌ها و ایده‌های آن‌ها در معماری شهری استفاده کنیم.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه فرهنگ سازی تا کنون در شهر‌های کشور مغفول مانده است گفت: باید بر موضوع آموزش شهروندان تبریزی تاکید شود چرا که معتقدیم با آموزش هزینه‌های مدیریت شهری کاهش می‌یابد. 

 

انتهای پیام/ش

برگزاری کنفرانس ملی عمران، معماری و شهرسازی کشور‌های جهان اسلام در تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار