اپلیکیشن «مسجد یاب محراب» در باشگاه خبرنگاران جوان رونمایی شد

مراسم رونمایی از اپلیکیشن «مسجد یاب محراب» در باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد.

اپلیکیشن «مسجد یاب محراب» در باشگاه خبرنگاران جوان رونمایی شدبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با دهه غبار روبی و تکریم مساجد؛ مراسم رونمایی از اپلیکیشن «مسجد یاب محراب» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین صداقت معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در محل باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد. در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین قندی رئیس ستاد اقامه نماز استان تهران هم حضور داشت.

پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، مهدی ترابیان قائم مقام باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در روزهایی که اخبار سیاسی ذهن تمام افراد جامعه را به خود مشغول کرده و برخی اخبار موجب رنجش خاطر افراد می شود و همین موبایل و فضای مجازی ذهن انسان ها را به سمت ارزش های غیر الهی سوق داده است؛ خوشحالیم که یک ابزاریاب وجود دارد که انسان را به سمت ارزش های الهی سوق می دهد. اپلیکیشنی که امروز در اینجا رونمایی می شود و ما از این بابت به خود می بالیم.

وی با بیان اینکه خوشحال هستیم اپلیکیشنی ایجاد شده است که مسیرها را هنگام اذان به ما نشان می‌دهد، افزود: امیدواریم نرم افزاری که امروز در باشگاه خبرنگاران جوان رونمایی می شود، روز به روز راه تعالی را پیش بگیرد.

اپلیکیشن «مسجد یاب محراب» در باشگاه خبرنگاران جوان رونمایی شد

ترابیان ادامه داد: تدوین و طراحی اپلیکیشن شروع کار است و باید روز به روز بر قابلیت های آن افزوده شود و روز به روز شاهد اپلیکیشن هایی باشیم که معارف اسلامی را در اختیار جوانان قرار می دهد.

نرم افزار مسجد یاب در این سطح باقی نمی ماند

سپس، حجت الاسلام والمسلمین صداقت معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد، با اشاره به لحظات آخر ماه شعبان و فرارسیدن ماه مبارک رمضان، با بیان خاطره ای از حضور خود در مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: پس از وقفه ای کوتاه بعد از حضورم در مرکز امور رسیدگی به مساجد و پس از بررسی ها متوجه شدیم که اتفاقات خوبی رقم می خورد و باید سریع و جهادی درباره آن اقدام کنیم.

وی افزود: برای شروع مقدمات کار، با حجت الاسلام قندی در ستاد اقامه نماز صحبت کردیم و فکر و نظر او به شدت برای ما کارساز بود.

حجت الاسلام و المسلمین صداقت تصریح کرد: اولین ثمره و فاز اول نرم افزار مسجدیاب را امروز افتتاح می کنیم. البته ما به اینجا بسنده نخواهیم کرد و نرم افزار مسجد یاب در این سطح باقی نمی ماند،

وی افزود: یکی از شعارهای ما در دهه تکریم و غبارروبی مساجد،  «مسجد هسته مقاومت» است. درواقع این شعار یکی از کلید واژه هایی است که حضرت مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده اند. هسته مقاومت، هسته فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است که در این اپلیکیشن به نمایش گذاشته می شود.

نرم افزار مسجدیاب قابلیت معرفی مساجد در سطح کشورهای جهان را دارد

صداقت با بیان اینکه در این نرم افزار ابتدا مساجد استان تهران، سپس شهرستان های استان و پس از آن مساجد استان های دیگر و مساجد سطح جهان و ... را معرفی می کنیم، ادامه داد: سازندگان این نرم افزار قابلیت معرفی مساجد در سطح کشورهای جهان را در نظر گرفته‌اند. در واقع نگاه ما بین المللی است و امیدواریم که جبهه مقاومت به درستی شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صداقت بابیان اینکه یکی از اهداف در تولید این محصول این است که هر کسی در هر جایی که بود نزدیک‌ترین مسجد را پیدا کند، ادامه داد: باید در نظر داشت که یکی از عوامل جذب مردم به مسجد، آسان سازی دسترسی مردم به آن است که از جمله اهداف ویژه ما بود. خادمان مسجد هم می‌توانند از طریق این نرم افزار، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را به مردم معرفی کنند.

اپلیکیشن مسجدیاب می تواند پایه گذار گردشگری حلال باشد

وی با بیان اینکه امیدوارم در عرصه مجازی با سرعت بیشتر بتوانیم به روز رسانی‌های دیگری در اپلیکیشن مسجد یاب انجام دهیم، ادامه داد: فکر می‌کنم ما امروز می‌توانیم پایه گذار گردشگری حلال در دنیای اسلام باشیم. با این نرم افزار از طریق معرفی مساجد در شهر تهران، ایران و بعد دنیای اسلام می‌توانید فضای گردشگری را ایجاد کنید.

معاون امور فرهنگی مرکز رسیدگی به مساجد افزود: همانطور که توجه به غذای حلال مهم است، گردشگری حلال هم قابل توجه است. پس بهتر است که نظام جمهوری اسلامی ایران زیر نظر ولایت فقیه این پرچم را بردارد و این پیام را برساند که مسجد تک بعدی نیست و کارکرد‌های دیگری هم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صداقت با اشاره به راه اندازی تور مجازی مساجد و معرفی محیط مساجد گفت: گروه سازنده ما در مدت کمی که از عید نوروز تا کنون داشتند، از مساجد تهران عکس‌های سه بعدی تهیه کردند و آن‌ها را به صورت تور‌های مجازی برای نرم افزار تهیه کردند. با تکمیل شدن نرم افزار مسجد یاب در آینده یک اطلس جفرافیایی از مساجد در دسترس داریم.

وی در پایان از رونمایی فاز دوم نرم افزار مسجد یاب در روز جهانی مساجد (مرداد ماه) خبر داد.

مسجد از صدر اسلام سنگر مقاومت و پایگاه فرهنگی بوده است

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین قندی، رئیس ستاد اقامه نماز استان تهران با اشاره به اینکه بسیار خوشحال هستم که یک گام در فضای مجازی برای دسترسی بهتر مردم به مسجد برداشته شده است، بیان کرد: بعد از عبور از سرعت گیر‌های فراوان، امروز این نرم افزار راه اندازی شد. 

وی افزود: این تعبیر شاید زیبا باشد که بگویم در ماه میهمانی خدا، آدرس خانه خدا در اختیار بندگان خدا قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان تهران، با اشاره به اینکه کارکردهای جامعی برای مسجد تعریف شده است؛ تصریح کرد: مسجد از صدر اسلام سنگر مقاومت و پایگاه فرهنگی بوده است. از این رو بهتر است که اتفاقاتی که در مسجد رخ می دهد، در نرم افزار مسجد یاب به روز باشد و در بارگذاری اطلاعات و به روز رسانی آن در سامانه کوشا باشیم؛ چرا که پیوند مردم با مسجد در دنیای مجازی می تواند بهترین اتفاق باشد.

اپلیکیشن «مسجد یاب محراب» در باشگاه خبرنگاران جوان رونمایی شد

در دقایق پایانی این مراسم، اپلیکیشن «مسجد یاب محراب» رونمایی شد.

سپس، محسن مقدم سازنده نرم افزار مسجد یاب گفت: یکی از قابلیت های این نرم افزار، تور مجازی ۱۲۰۰ مسجد است که علاقه‌مندان می توانند از طریق تلفن همراه آن را دانلود کنند. نرم افزار «مسجد یاب» جایگزین «مسجد یاب تهران» خواهد شد؛ چرا که این نرم افزار کامل تر از آن است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مساجد ، دهه تکریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۰۱:۵۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
این اپلیکش مشکل نماز خوانها در سفر را حل میکنه
اونی که اهل نماز نیست چه نیاز به آن دارد ؟
ولی این آدمای بی نماز برای نماز خوانها حق نمیدن حتی یه نرم افزار هم داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
یه روزی هم میاد که میشنویم برنامه ماه عسل نرم افزار داده بیرون به اسم گریه! بهمون میگه چجوری گریه کنیم و چجوری گریه درآریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام .بنده ۳۱ ساله هستم ،فارغ التحصیل فوق لیسانس ریاضی محض_آنالیز از تبریز می باشم،اما #بیکار و# مجرد می باشم .به هر اداره و کارخانجات مراجعه می کنم کسی پاسخگو نیست(#فقر و# گرسنگی در خونه ی ما داد میزنه دیگر زندگی برام سخت تر شده چه طور در همچین زندگی روزه بگیریم.خدایا به خودت قسم میدم حافظ و نگهبان زندگی ما باش....) .لطفا مسئولان چاره ای بیندیشند.باتشکر(علی نامی از تبریز)
Germany
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
مشکل پیدا کردن مسجد نیست مشکلاتی هست که برای جوان ها پیش اومده و اونا رو از مسجد دور کرده
Germany
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
مشکل پیدا کردن مسجد نیست مشکلاتی هست که برای جوان ها پیش اومده و اونا رو از مسجد دور کرده
Netherlands
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا رو شکر با این برنامه مشکل ازدواح حل میشه مشکل بیکاری به طور کلی حل میشه اختلاسها تمون میشه ممنوووووووووون
آخرین اخبار