حمایت از سرمایه گذاران ، وظیفه مسئولان آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی ،حمایت از سرمایه گذاران و حل مشکلات هر سرمایه گذاری که برای خدمت به تولید و اشتغال را از اولویت مسئولان دانست.

حمایت از سرمایه گذاران ، وظیفه مسئولان آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، در مراسم آغاز عملیات اجرایی هتل 5 ستاره و مجتمع بزرگ رفاهی مس انجرد گفت :تقدیر از انسانهای خیر که در راه خدمت به مردم و معیشت خانواده ها و اشتغال جوانان گام بر می دارند یک وظیفه همگانی است .


استاندار منطقه ارسباران را با قابلیت های بالقوه در حوزه گردشگری، معدن و کشاورزی ،منطقه ای بالقوه برای سرمایه گذاری دانست و خاطرنشان کرد : ساخت مجموعه بزرگ رفاهی و هتل پنج ستاره در شهرستان اهر گام عملی برای رونق گردشگری در منطقه است.


رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان شرقی از رضا مقیمی اصل به عنوان کارآفرین نمونه کشوری و استانی نام برد و گفت : این خیر کار آفرین الگوی مناسبی برای جوانان این مرز و بوم است که با همت پولادین خود توانسته است زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر را در مجموعه کارخانه های مدیریتی خود در استان فراهم کند.


نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اهم در این مراسم ایجاد منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی را در اهر خواستار شد.


بیت اله عبدالهی با اشاره به فعالیت معادن مختلف در این شهرستان و شهرستان های همجوار ایجاد منطقه ویژه صنایع معدنی را گام مهمی برای رونق منطقه و راه اندازی صنایع جنبی آن به خصوص مس و طلا برشمرد و افزود: با اغاز عملیات اجرایی مرحله دوم این طرح و سایر طرح های معدنی از جمله معدن شله بران، زگلیگ و سایر معادن فعال فرصتی مناسب برای ایجاد منطقه ویژه ایجاد می شود.


عبدالهی با اشاره به جمعیت بالای بیکار شهرستان اهر که افزون بر 15 هزار نفر از جوانان تحصیلکرده را شامل می شود حمایت جدی مسئولان از سرمایه گذاران و ایجاد تمهیدات لازم را برای رغبت آنها برای ایجاد واحدهای تولیدی مهم ارزیابی کرد.


فرماندار اهر هم فراهم شدن زیرساختهای گردشگری را در شهرستان اهر موجب رونق این صنعت در منطقه برشمرد.


زاهد محمودی از راه اندازی ستاد تبریز 2018 در شهرستان اهر در قالب 5 کارگروه تخصصی شهری و روستایی و عشایری خبر داد و افزود: توجه به سیمای گردشگری مناطق روستایی و تقویت زیرساختهای لازم در قالب بوم گردی در مناطق روستایی و عشایری از اولویت های مسئولان شهرستان برای رونق این صنعت در روستاهاست.


حجت الاسلام جواد حاجی زاده امام جمعه اهر هم یکی از موانع توسعه این منطقه را نبود فرصت های کارافرینی و مراکز تولیدی و صنعتی عنوان کرد و گفت: برای حل این مشکل همه ما وظیفه داریم از سرمایه گذاران حمایت کنیم و زمینه رغبت آنها را برای سرمایه گذاری دراین شهرستان فراهم کنیم.


عملیات اجرایی هتل 5 ستاره اهر در زمینی به مساحت 3700 متر مربع و با زیربنای 13000 متر مربع و با پیش بینی اعتبار 45 میلیارد تومانی آغاز شد.

 

انتهای پیام/

 

حمایت از سرمایه گذاران ، وظیفه مسئولان آذربایجان شرقی

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.