سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران:

برای رسیدن به توسعه پایدار باید به آسیب های اجتماعی توجه ویژه شود

اولین شورای مدیران مناطق سازمان خدمات اجتماعی برگزار شد و حاضران به بحث و تبادل نظر پیرامون مباحث جاری فعالیت ها و برنامه های سازمان پرداختند.

برای رسیدن به توسعه پایدار باید به آسیب های اجتماعی توجه ویژه شودبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین جلسه شورای مدیران مناطق سازمان خدمات اجتماعی با حضور سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به همراه معاونان و مدیران این سازمان و مدیران مراکز خدمات اجتماعی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران برگزار شد، حاضران در این نشست به بحث و تبادل نظر پیرامون مباحث جاری فعالیت ها و برنامه های سازمان پرداختند.

در ابتدای جلسه مدیران مراكز خدمات اجتماعی به ارائه گزارش عملكرد منطقه متبوعشان در سال ٩٦ در حوزه های مختلف، تبیین زیر ساخت ها و فضاهای مرتبط از جمله تالار یاس، مراكز كارآفرینی، مجمع خیرین، مددسرا، همراه سرا ، سامانه های كارگران فصلی و ساختمانی، پایگاه های خدمات اجتماعی ، فروشگاه های دست آفرین و موسسات حامی و... پرداختند .

همچنین تشریح نقاط ضعف وقوت و مشكلات موجود در منطقه از دیگر موضوعاتی بود كه در جلسه به آن پرداخته شد .

اكبر نعمتی سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با تأكید به نقش برجسته مراكز خدمات اجتماعی در پیشبرد اهداف مدیریت شهری گفت: شهرداری تهران متكی به مناطق است. مدیران مراكز خدمات اجتماعی نیروهای عملیاتی هستند كه باید با توانایی و خلاقیت نیروهای متخصص و مأموریت های محوله از زیر ساخت ها و امكانات موجود بهره برداری كنند.

وی افزود : شهردار تهران با توجه به شرایط موجود و ایجاد تعهداتی در ساختار ملی، وظایفی برای شهرداری های مناطق گنجانده است كه مناطق ٢٢ گانه باید تا رسیدن به هدف نهایی با شهردار همگام و همسو باشند.

نعمتی تصریح كرد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید به مبحث آسیب های اجتماعی توجه ویژه ای داشت، چرا كه فقدان نگاه جداگانه به این مقوله كاملا اجتناب ناپذیر است.

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به تغییرات در رویكرد و روند فعالیت های مرتبط در زیرساخت های تحت حمایت مراكز خدمات اجتماعی، بیان كرد: در نظر است چرخه فعالیت در مددسراهای فعال در مناطق به مراكز مددكاری و خدمات مشاوره ایی تبدیل شود و چرخه ناقص ساماندهی آسیب های اجتماعی تکمیل شود .

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به دو موضوع «طرح هبه» و «مسئولیت اجتماعی (csr )»، این دو را از موضوعات مهم تلقی کرد و گفت باید بصورت ویژه به این دو مبحث رسیدگی شود .

نعمتی ضمن تقدیر از زحمات بی شائبه مدیران مراکز خدمات اجتماعی در مناطق 22 گانه، مناطق 5 ، 17 و 4 را به ترتیب بعنوان مراکز برتر معرفی و با اهدای لوح سپاس از زحمات ارزنده ی مدیران این مناطق قدر دانی کرد .

نعمتی خاطر نشان کرد: ارزیابی های انجام شده نشان می دهد که مراکز خدمات اجتماعی، عملکرد مثبتی داشته اند و این جز با همکاری و تلاش شبانه روزی مدیران و کارشناسان این حوزه مُیسر نمی شد.

انتهای پیام/

 

برگزاری اولین جلسه شورای مدیران مناطق سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار