معاون وزیر راه مطرح کرد؛

اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی 20 هزار دستگاه حمل و نقل عمومی، اختصاص داده شده است.

اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امروز در مراسم تحویل 500 دستگاه خودروی مینی بوس از محل طرح نوسازی و اشتغالزایی با بازپرداخت 4 درصد، با بیان اینکه 90 درصد حمل و نقل بار و مسافر از طریق جاد‌ه‌ها انجام می‌شود،‌ گفت: این موضوع نشان دهنده امنیت بیشتر جاده‌ها و گره خوردن بخش‌های باری و مسافری به کامیون و اتوبوس است.

وی با اشاره به فعالیت 600 راننده در حوزه باری و مسافری، گفت: چند سالی بود که به نوسازی ناوگان مینی‌بوسرانی کمتر توجه شده بود، به همین دلیل در سال جاری  طی قراردادهای جدیدی که با شرکت‌های خودروسازی منعقد کرده‌ایم، اولویت را به نوسازی ناوگان مینی‌بوسرانی دادیم.

حسن‌نیا، گردش مالی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای اجرای این طرح را ۵ هزار میلیارد تومان مطرح و اظهار کرد: با این اعتبار در نظر داریم ۲۰ هزار دستگاه حمل و نقل عمومی مسافری شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه را با همکاری صندوق کارآفرینی امید و شرکت‌های خودروساز داخلی نوسازی کنیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 18 هزار کیلومتر شبکه بزرگراهی و آزادراهی داریم، گفت: باید تا 2 تا 3 سال آینده میزان شبکه‌های بزرگراهی و آزادراهی به 20 هزار کیلومتر برسد.

حسن‌نیا افزود: 400 هزار دستگاه کامیون، مینی بوس، اتوبوس و سواری در کشور وجود دارد که 250 هزار دستگاه از آنها فرسوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: این وظیفه سنگین در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار